آیا سریال «بازی مرکب»، محصول پرسروصدا و محبوب نتفلیکس در کشور سازنده‌اش کره جنوبی توانسته تاثیرگذار باشد؟ اگر دنبال پاسخ این سوال هستید، نگاهی به اعتراض‌های اخیر کارگران در سئول بیندازید.

سريال بازي مركب

به گزارش همشهری آنلاین، با اینکه مون جه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی مردم به دلیل همه‌گیری شیوع کرونا مردم را به خودداری از راهپیمایی اعتراضی دعوت کرد، هزاران کارگر اتحادیه این کشور در ۲۰ اکتبر گردهم آمدند تا اعتراض خود را در رابطه با شرایط کاری موجود به گوش دولت برسانند. گروه بزرگی از معترضان به عنوان بخشی از تظاهرات، لباس‌هایی را که در سریال بازی مرکب (Squid Game) نتفلیکس دیده می‌شود،  به تن دارند. سریال جدید کره جنوبی بر روی یک بازی متمرکز است که در آن ۴۵۶ بزرگسال دارای مشکل مالی، برای کسب یک جایزه نقدی بزرگ، در بازی‌هایی مرگبار بر سر جانشان رقابت می‌کنند.

در این اعتراضات، حدود ۸۰۰۰۰ عضو کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی در ۱۳ شهر مختلف در کره جنوبی روز چهارشنبه به وقت محلی دست به اعتصاب زدند و از دولت این کشور خواستند شرایط کاری بهتری را برای کارگران غیرقانونی و همچنین افزایش حداقل دستمزد اعمال کند. تنها در سئول، ۲۷۰۰۰ نفر برای تظاهرات تجمع کردند و این مسئله، مقامات محلی را بر آن داشت تا حدود ۱۲۰۰۰ افسر را برای حصارهایی به منظور کنترل جمعیت، مستقر کنند. ظاهرا این اعتراضات در حوالی کاخ گوانگ‌امون سئول متمرکز بود.

«Squid Game» با بیش از ۱۰۰ میلیون تماشاگر از نتفلیکس پخش شد و این یکی از بزرگترین استقبال‌ها از یک سریال اورجینال این شبکه بود. گزارشی از ای‌بی‌سی نیوز (ABC News) در این ماه به  ورود این سریال به خانه اهالی در کره جنوبی پرداخته است، به همین دلیل تعجب‌آور نیست که نماد «بازی مرکب» در تجمعات اتحادیه این هفته ظاهر شود.

لی چانگ کی‌اون، کارمند سابق سانگ‌یانگ موتورز کره جنوبی به ای‌بی‌سی نیوز گفت: تماشای برخی صحنه‌ها بسیار سخت بود. در «بازی مرکب»، شخصیت‌هایی را می‌بینید که پس از اخراج شدن در محل کار، تلاش می‌کنند تا زنده بمانند، غذاخوری‌های مرغ سوخاری راه بیندازند یا کار به عنوان راننده کار کنند. این من را به یاد همکارانم می‌اندازد که مرده‌اند.»

کارگران در این اعتراضات گفتند که درست مانند سریال، آنها نیز برای امرار معاش در تلاش مرگ و زندگی هستند. آنها از دولت خواستند تا حقوق کارگران را بهبود بخشد.

منبع: ایندی‌وایر.

تصاویر | اعتراض‌های کارگری در کره جنوبی با لباس سریال بازی مرکب
اعضای کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره جنوبی با پوشیدن ماسک و لباس با الهام از سریال بازی مرکب
در تجمعی برای امنیت شغلی، در سئول، کره جنوبی شعار می‌دهند-آسوشیتدپرس

تصاویر | اعتراض‌های کارگری در کره جنوبی با لباس سریال بازی مرکب

تصاویر | اعتراض‌های کارگری در کره جنوبی با لباس سریال بازی مرکب

کد خبر 633319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha