چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین، پایداری و مقاومت "ملت عزیز فلسطین" را ستایش کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، لاریجانی در این گفت وگوی تلفنی، تشدید محاصره غزه را ناشی از ضعف و مشکلات عدیده رژیم صهیونیستی دانست که "دست خود را برای کمک به سوی کشورهای دیگر دراز کرده است."

وی اطمینان داد که این طرح رژیم اشغالگر قدس نیز همچون دیگر طرحهای آن از جمله کنفرانس سازش آناپولیس شکست خواهد خورد.

رئیس مجلس تصریح کرد: حل مساله فلسطین تنها در پرتوی آرمان‌های اسلامی و مقاومت ملت سربلند این سرزمین ممکن است.
لاریجانی خطاب به هنیه گفت:"مطمئن باشید ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از مقاومت فلسطین بطور کامل حمایت می‌کند و همواره در کنار شما خواهد بود."

نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین نیز در این تماس تلفنی، با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق و تندرستی برای رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ، گزارشی از وضعیت داخلی فلسطین و اوضاع غزه را تشریح کرد.

هنیه گفت: محاصره همه معابر و گذرگاه‌ها حتی گذرگاه رفح و قطع حقوق کارگران فلسطینی، آخرین حربه‌ای است که رژیم صهیونیستی برای تحت فشار گذاشتن مردم مظلوم فلسطین در پیش گرفته است.

وی با انتقاد از برگزاری نشست روز دوشنبه گذشته وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره مصر اظهارداشت: آنها نه تنها گامی برای حل مساله فلسطین برنداشتند بلکه به دنباله روی از طرح‌های مورد علاقه اسرائیل در اعزام نیرو به غزه توجه نشان دادند.
هنیه همچنین از لاریجانی خواست سلام گرم او را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابلاغ کند.

کد خبر 63065

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز