همشهری آنلاین رئیس‌جمهور اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت اهتمام هر چه بیشتر سازمان ملل متحد به حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز امیدواری کرد

تلاش‌های نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق به برقراری صلح، ثبات، امنیت و یکپارچگی در این کشور بینجامد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  محمود احمدی ‌نژاد عصر چهارشنبه در دیدار استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، حضور اشغالگران را در عراق عامل بسیاری از نابسامانی‌ها در این کشور دانست و تأکید کرد: راه حل این مسئله آن است که اشغالگران در یک برنامه زمانبندی شده عراق را ترک کنند.

رئیس‌جمهور نقش دولت عراق را در برقراری صلح و امنیت در این کشور مهم دانست و گفت: اگر دولت عراق مقتدر شود همین دولت بهتر می‌تواند مشکلات کشورش را حل کند.

آقای احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا عراق متحد و یکپارچه باقی بماند، یادآور شد: از درگیری و جنگ در عراق کسی سود نمی‌برد و در این خصوص حفظ اقتدار دولت عراق، شرط اصلی یکپارچگی و وحدت ملی در این کشور است.

رئیس‌جمهور از تلاش‌های همه کشورهای منطقه برای استقرار ثبات و امنیت در عراق قدردانی کرد و گفت: عراق مستقل و پیشرفته به نفع همه کشورهای منطقه است و جمهوری اسلامی ایران از همه تلاش‌های کشورهای منطقه در عراق که برای توسعه دوستی دوجانبه و چندجانبه انجام می‌شود استقبال می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت و ملت ایران روابط دیرینه و مستحکمی با دولت و ملت عراق دارند همواره کمک خواهند کرد که وحدت ملی، پیشرفت و امنیت در این کشور استقرار یابد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت اهتمام هر چه بیشتر سازمان ملل در مسائل عراق تأکید کرد: هر چند سازمان ملل در ابتدای اشغال عراق، کمی از حادثه عقب بود ولی دبیر کل سازمان ملل علاقه‌مند است نقش سازنده‌تری در مورد عراق ایفا کند.

رئیس‌جمهور همچنین از تلاش‌های دلسوزانه نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق قدردانی کرد و گفت: با حضور شما این فرصت خوب پیش آمده است که حیثیت سازمان ملل در موضوع عراق بازیابی شود چرا که شخصیت سازمان ملل در خصوص مسئله عراق آسیب دید و این باور به وجود آمد که این سازمان نقشی در تحولات دنیا ندارد.

استفان دمیستورا، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق نیز در این دیدار با مفید ارزیابی کردن مذاکرات خود با مقامات بلندپایه کشورمان، گزارشی از آخرین اوضاع جاری در عراق ارائه کرد.

وی با قدردانی از کمک‌ها و تلاش‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای برقرای صلح و ثبات در عراق، ‌ابراز امیدواری کرد تلاش‌های سازمان ملل با همکاری کشورهای منطقه از جمله ایران به برقراری هر چه بیشتر امنیت و آرامش در عراق بینجامد.

کد خبر 63060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز