همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار عمر کرامی با وی ضمن تأکید بر مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران و متجاوزان گفت: راهی جز مقاومت و هجوم فکری و سیاسی به رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار "عمر کرامی " رئیس تجمع ملی و نخست‌وزیر اسبق لبنان تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: تاسیس رژیم صهیونیستی برای سلطه بر دنیای اسلام بوده است و مأموریت این رژیم، تهدید، اشغال، تجاوز، ترور و تضعیف کشورهای اسلامی است.

رئیس‌جمهور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و قدرت‌های زورگو را یک وظیفه ملی و اسلامی برای همه مسلمانان دانست و تاکید کرد: مقاومت در برابررژیم صهیونیستی درس بزرگی است که امام خمینی (ره) آن را به بشریت آموخت.

وی در ادامه با تأکید بر تعمیق و گسترش وحدت بین مسلمانان گفت: این وحدت و مقاومت بود که لبنان را در بین ناباوری همه دنیا در برابر رژیم صهیونیستی به پیروزی رساند و به فضل الهی با چنین مقاومت‌هایی دوران رژیم صهیونیستی و حامیانش به پایان رسیده است و نشانه‌های فروریزی آنها آشکار شده است.

دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین پایگاهی در بین ملت‌های منطقه و بلکه جهان ندارد، خاطر نشان کرد: امروز حتی حکومت‌های آمریکا و اروپایی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که حمایت از این رژیم به نفع کشورشان نیست.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به این که دشمنان ضعیف‌تر از آن چیزی هستند که تبلیغ می‌کنند، گفت: پیروزی مردم لبنان نشان داد که رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن است که نشان می‌دهد.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: با شکل‌گیری یک وحدت ابتدایی در بین مردم لبنان، صهیونیست‌ها مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند و اگر این وحدت بین کشورهای منطقه شکل گیرد، خیلی زودتر از آن زمانی که توقع داریم، فروریزی آنها اتفاق خواهد افتاد.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: پیروزی از آن مومنان است و ما تا آخر در کنار شما هستیم .

"عمر کرامی" رئیس تجمع ملی و نخست‌وزیر اسبق لبنان نیز در این دیدار با بیان این که موضع شرافتمندانه ملت ایران در مقابل رژیم صهیونیستی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا مایه افتخار و مباهات مسلمانان است، گفت: ما نیز همانند شما بر این باور هستیم که رژیم صهیونیستی در منطقه برای جنگ با اسلام و به منظور اجرای طرح‌هایی که منافع آمریکا را تأمین کند، ایجاد شده است و در حال فروپاشی است.

وی با تاکید بر این که موضع مردم برخی کشورهای عربی با نظام‌های آنها متفاوت است، گفت: مردم مسلمان عرب، رژیم صهیونیستی را دشمن خود می‌دانند.

عمر کرامی خاطرنشان کرد: لبنان از لحاظ مسافت و جمعیت، کوچکترین کشور عربی است اما با اتکا به خداوند و قدرت ایمان و اراده توانست بزرگترین شکست را بر ارتش رژیم صهیونیستی وارد کند.

کد خبر 62341

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز