رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند، به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور اشاره کرد و گفت: ما برای غربالگری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.

كرونا-سالمندان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسام‌الدین علامه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در ایران زندگی می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه سالمندی جمعیتی در نتیجه‌ به‌هم‌ریختگی گروه‌های جمعیتی در جامعه شکل می‌گیرد، عنوان کرد: حدود ۸۳ درصد سالمندان کشور در ارزیابی‌های دوره‌ای سالم هستند.

دکتر علامه افزود: ۵ درصد از سالمندان ایران با بیماری‌های سخت درگیرند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه ۱۱ درصد از سالمندان کشور افرادِ کم‌توان هستند، توضیح داد: اکثر سالمندان ایران می‌توانند در تمام فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند. حدود ۰.۳ درصد از سالمندان در مراکز اقامتی زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: اداره‌ سلامت سالمندان در وزارت بهداشت و درمان در ۲ سال اخیر کارهای بسیار خوبی را برای این قشر انجام داده است.

علامه گفت: امروزه ۹۳ درصد سالمندان ایرانی از پوشش بیمه‌ای پایه برخوردار هستند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور ادامه داد: سالمندانی که در بیمارستان‌های دولتی یا تامین اجتماعی بستری می‌شوند از خدمات درمان رایگان استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه سالمند باید سواد سالمندی مطلوبی داشته باشد، افزود: مراقبین غیررسمی سالمند – اعضای خانواده – برای پیشگیری از مشکلات مختلف و مراقبت بهتر از سالمند باید به طور مستمر در حال آموزش و پژوهش باشند.

علامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش تعداد بهورزان در سیستم سلامت کشور گفت: ما برای غربالگری‌های بهتر در حوزه سالمندی به بهورزهای بیشتری نیاز داریم.
 

کد خبر 630514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha