ساعت ۱۵ امروز دیدار منچستریونایتد با اورتون در زمین تافی‌ها می‌تواند یک فوتبال جذاب باشد.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، اورتون با رافائل بنیتس تنها یک‌امتیاز از لیورپول ۱۴ امتیازی و صدرنشین کمتر دارد و یونایتد هم با سولسشائر همین‌قدر امتیاز کسب کرده است. چیزی که این بازی را جذاب‌تر می‌کند، حضور کریستیانو رونالدو در ترکیب میهمان است. رونالدو در دقایق تلف‌شده دیدار لیگ قهرمانان مقابل ویارئال توانست گل بزند و انتقام این تیم را از شکست در فینال فصل قبل لیگ اروپا بگیرد. گل او در «فرگی‌تایم» زده شد که به‌خاطر گل‌های دیرهنگام من‌یونایتد در زمان فرگوسن به این لقب شهرت یافته است. فرگوسن بعد از بازی گفت که به دلش افتاده بود تیم به این دلیل که رونالدو در زمین حضور دارد ممکن است در لحظات آخر به پیروزی برسد. او در شبی که خوب بازی نمی‌کرد هم سرنوشت‌ساز بود، دقیقا مثل مسی که مقابل من‌سیتی خوب نبود اما یک‌گل زیبا به ثمر رساند. ویارئال در ۱۶‌بازی اخیر اروپایی‌اش شکستی نداشت و پیش از این دیدار به رئال هم نباخته بود. رونالدو حالا در بازگشت به یونایتد در ۵‌بازی، ۵‌گل به ثمر رسانده است.

رونالدو ۱۲‌گلش در لیگ قهرمانان را بعد از دقیقه‌۹۰ به‌ثمر رسانده که یک‌رکورد به‌حساب می‌آید و ۲ برابر نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش، یعنی مسی است. کریستیانو با ۳۶ سال و ۳۳۶ روز سن، مسن‌ترین بازیکن تاریخ منچستراست که در اولدترافورد موفق به گلزنی شده؛ پس از او، برایان رابسون با ۳۶ سال و ۲۸۲ روز قرار دارد. او در کنار آگوئرو با ثبت ۳‌گل بیشترین گل‌های تاریخ لیگ قهرمانان در دقایق تلف‌شده را در اختیار دارد؛ البته گل‌هایی که منجر به پیروزی شده است.
  حالا او در ۱۷۸ بازی در لیگ قهرمانان اروپا ۱۳۶ گل (۱۹ پنالتی) و ۴۲ پاس‌گل دارد که از رکورد مسی با ۱۵۱ بازی و ۱۲۱ گل (۱۶ پنالتی) و ۳۶ پاس‌گل به‌مراتب آمار بهتری است. کریستیانو در ۱۰۰‌بازی اخیر در لیگ قهرمانان؛ ۱۰۱‌گل و ۲۵‌پاس گل داشته است. او با گلزنی به ویارئال، رکورد گلزنی به تیم‌های مختلف در لیگ قهرمانان را هم شکست و از مسی عبور کرد. او فرصت آن را دارد تا با گلزنی مقابل آتالانتا شمار تیم‌های قربانی خودش را در این رقابت‌ها به ۳۸ تیم افزایش دهد. رونالدو به اطلاع اوله گونار سولشائر رسانده که اگر یونایتد پس از تخریب توپ در زمین حریف تیزتر و سریع‌تر باشد، او نرخ گلزنی خود را بالاتر خواهد برد.

عناوین کریستیانو رونالدو، در لیگ قهرمانان اروپا غیراز ۵ جامی که به‌دست آورده؛ بیشترین گل (۱۳۶)، بیشترین گل در یک‌فصل (۱۷)، بیشترین گل در مراحل حذفی (۶۷)، تنها بازیکنی که در ۱۱‌بازی متوالی گل زده، تنها بازیکنی که در ۳‌فینال گل زده و بیشترین بازی (۱۷۸)؛۱۰۱ بازی برای رئال، ۵۴ بازی برای منچستریونایتد، ۲۳ بار برای یوونتوس؛ این تعداد بازی‌های رونالدو در لیگ قهرمانان به تفکیک تیم‌هایی است که در آنها حضور داشته است.

این مسابقه همچنین نهصدمین مسابقه باشگاهی رونالدو بود؛ ۴۳۸ بار با پیراهن رئال مادرید، ۲۹۷ بار در من‌یونایتد، ۱۳۴ بار در یوونتوس و ۳۱ بازی هم برای اسپورتینگ لیسبون.

کد خبر 629842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha