رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه دوم سال نمی‌توان با محدود کردن اجرای طرح ترافیک انضباط ترافیکی را مانند نیمه اول سال در سطح شهر حاکم کرد.

طرح ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با شیوع کرونا در کشور و به تبع آن تهران، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. به طوری که چندین بار زمان آغاز و پایان اجرای این طرح مورد تغییر قرار گرفت و یک سری تغییرات نیز در زمان خروج از طرح و... اعمال شد. علاوه بر آن در برخی از ایام نیز اجرای این طرح به طور کلی متوقف شد و علت آن نیز کاهش ازدحام جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شد.

در حال حاضر نیز در آخرین تغییرات اعمال‌شده در اجرای طرح ترافیک تهران که همزمان با تغییر ساعات کاری کارکنان ادارات و سازمان های دولتی تهران و از ابتدای شهریورماه اعمال شد، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ۸:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد. البته خودروهایی که داخل این محدوده باشند، بعد از ساعت ۱۴:۳۰ امکان یک بار خروج از داخل محدوده را نیز پیدا کرده‌اند. همچنین ساکنان طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا هم می‌توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به دو محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند.

این تغییرات در ساعات اجرای طرح ترافیک در حالی اعمال شده که به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال و حداقل در پاییز نیز همین رویه ادامه داشته باشد. در حالی که الگوی ترافیک در سال‌های اخیر حاکی از آن است که در نیمه دوم سال حجم ترافیک و ساعات پیک آن دچار تغییراتی می‌شود.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران که تحت تاثیر شیوع کرونا مورد تغییر قرار گرفته است، گفت: طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است و از نظر ما اگر تغییر در این طرح تاثیر منفی بر شیوع کرونا نداشته باشد، اصرار داریم که ساعات اجرای طرح ترافیک افزایش یافته و به همان چرخه قبلی برگردد.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه دوم سال نمی‌توان با محدود کردن اجرای طرح ترافیک انضباط ترافیکی را مانند نیمه اول سال در سطح شهر حاکم کرد. البته تمامی ماموران ما از آمادگی لازم برخوردارند و علاوه بر آن از سیستم‌های کنترل هوشمند ترافیک نیز استفاده می‌کنیم. اما مواردی نظیر کوتاه شدن روزها، فعالیت برخی از مراکز آموزشی، کاهش دمای هوا و ... باعث افزایش حجم ترافیک می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه سلامت مردم اولویت اصلی پلیس است، در صورتی که بازگشت طرح ترافیک یه ساعات قبلی بر کرونا اثر منفی نداشته باشد پیشنهاد ما برگشت طرح ترافیک به حالت قبلی است.

با توجه به کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا و سرعت گرفتن روند تزریق واکسن به شهروندان، نباید این احتمال را دور از ذهن دانست که طرح ترافیک به زمان قبلی خود یعنی ۶:۳۰ تا ۱۹ برگردد و البته باید دید که ستاد ملی مقابله با کرونا در تعامل با شهرداری تهران و پلیس چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهدکرد.

کد خبر 629731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزادی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    10 0
    پزشکان که میگویندکرونا مثل سرماخوردگی فعلا درجامعه ماندگاره اصراربرگشتن ب طرح ترافیک قبلی چه دلیلی داره آیادورباره دراتوبوس ومترو فشرده سوارشیم تا کرونای جدید بگیریم خدایا کمکمون کن
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    13 0
    این نظر پلیس نیست نظر شهرداری برای اخذ پول از مردم است امت خواهان همین طرح درادامه تاپایان عمر دولت هستند .اگر دقت کنیید ترافیکی مشاهده نمیکنیید ساعت ۸ تا ۴ بعد از ظهر خوب است .
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    16 0
    افزایش زمان طرح ترافیک و وادار کردن مردم به استفاده از حمل و نقل های عمومی در حالی که وضعیت تهران نارنجی است یه خطر انداختن جان مردم است