مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

مدیرکل شیلات گیلان از ظرفیت‌سازی در تولیدات شیلاتی و افزایش تولید انواع ماهیان پرورشی در واحد سطح در استان خبر داد.

ماهی

عظیم مدبری با اشاره به برنامه‌ریزی شیلات کشور برای تولید ۱.۵میلیون تن محصولات شیلاتی در سال جاری به همشهری آنلاین افزود: در حال حاضر میزان و سهم مورد نیاز به شیلات گیلان ابلاغ نشده، اما امسال در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی، تجهیز و مکانیزاسیون و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از روش‌های نوین اقداتی انجام دادیم.

مدیر کل شیلات اظهار کرد: در ۶ماهه اول امسال در حوزه ذخیره‌سازی ذخایر ژنتیکی ماهیان دریای خزر و پرورش ماهی در اراضی ساحلی با بهره‌گیری از آب دریا و نیز آب رودخانه و چاه حدود ۶۰هزار تن انواع ماهی پرورشی تولید کردیم. همچنین پیش‌بینی کردیم در قالب سایت‌های پرورشی پشتیبان در نوار ساحلی گیلان از آستارا تا چابکسر به میزان ۱۰درصد تا ۷۵هزار تن تولید داشته باشیم.

مدبری با بیان اینکه پرورش ماهیان گرم آبی در همه شهرستان‌های گیلان دنبال می‌شود، اظهار کرد: شهرستان‌های رشت، فومن، شفت و صومعه‌سرا بیشترین پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل شیلات با اشاره به افزایش ۲۰درصدی صید انواع ماهیان استخوانی در فصل صید گذشته بیان کرد: فصل صید امسال از ۲۰مهر در طول سواحل گیلان آغاز می‌شود و امیدواریم امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰درصدی صید ماهیان استخوانی را شاهد باشیم. سال گذشته صیادان شیلات گیلان ۲هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کردند.

شیلات گیلان در حوزه تولید ماهیان گرم آبی رتبه نخست کشوری را دارد.

کد خبر 629540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha