مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

مدیرکل شیلات گیلان از صادرات خاویار پرورشی استان به ارزش ۶۳۰ هزار دلار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۴۰ درصد مزارع پرورش ماهی خاویاری در گیلان قرار داد.

خاویار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، «عظیم مدبری» اظهارکرد: همچنین ۹۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش کیلویی ۷۰۰ دلار در سال رونق تولید به کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شد.

مدیرکل شیلات گیلان ارزآوری صادرات خاویار پرورشی گیلان افزود: در حال حاضر گیلان دومین استان تولید کننده خاویار پرورشی در کشور است.

مدبری گفت: به طور میانگین چیزی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان گیلان تولید می‌شود. سال گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ ۴۱ درصد بیشتر بود.

وی اضافه کرد: از ۱۴۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور ۵۵ مزرعه در گیلان مستقر است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار توسط این مزارع تولید شود.

مدیرکل شیلات استان گیلان بیان کرد: شهرستان تالش با تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی رتبه نخست تولید خاویار را در گیلان دارد.

مدبری افزود: باید اظهارکرد که  علت افزایش تولید خاویار، تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید این گونه دریایی است.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر که ایران نیز در آن عضویت دارد صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شده است.

کد خبر 512009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha