رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا گفت: جهش تولید در پرورش ماهیان خاویاری آستارا، رمز تصاحب بازارهای جهانی و معرفی برند خاویار شهرستان است.

ماهی خاویار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،صادق خاصی پور در بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری بندر آستارا  اظهار کرد: این مزرعه نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان است که ظرفیت تولید ۵۰ تن گوشت این نوع ماهی ۱/۵ تن خاویار را در سال دارد.

وی گفت: این مزرعه در سال ۸۸ تأسیس شد، اما در روند مراحل تولید، ماهیان خاویاری این مزرعه  اکنون ۱۱ ساله شده‌اند و ۷۵ کیلوگرم وزن دارند.

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا افزود: اکنون فیل ماهی، قره برون، اوزون برون، چالباش، سیبری و شیپ از این مزرعه استحصال و به بازار مصرف داخلی و خارجی ارسال شده است.

خاصی پور تعداد مزارع پرورش ماهیان خاویاری در روستای قره سو، از توابع بخش لوندویل آستارا را ۳ مزرعه عنوان کرد.

وی توضیح داد: پس از استحصال اولین خاویار از نوع «فیل‌ماهی» در سال ۹۵، در نخستین روزهای سال ۹۸، برای اولین بار ۳ کیلوگرم خاویار از نوع «استرلیاد» در آستارا استحصال شد و روند تولید گونه‌ها همچنان در حال افزایش است.

رئیس اداره شیلات بندر مرزی آستارا اضافه کرد: آستارا از شهرستان‌های پیشگام در عرصه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی کشور است و با نگاه ویژه به مقوله تولید و سرمایه گذاری در احداث مزارع پرورش ماهیان خاویاری و توجه ویژه در کیفیت، دارای برند در استان گیلان است.

کد خبر 506311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha