مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

مدیرکل شیلات گیلان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ۲۰ مهرماه خبر داد.

فصل صید

«عظیم مدبری» با بیان اینکه ۵۱ تعاونی صید پره با ۴ هزار نفر صیاد، آماده حضور در دریا  و صید ماهی هستند، به همشهری آنلاین افزود: صیادان گیلانی سال گذشته ۲ هزار تن انواع ماهی استخوانی در طول ۲۸۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر صید کردند. پیش بینی می‌کنیم در فصل صید امسال با توجه به تغییرات اقلیمی، شاهد افزایش صید نباشیم و مانند سال گذشته در حدود ۲ هزار تن انواع ماهی صید شود.

 مدیر کل شیلات اضافه کرد: ماهی سفید با ۶۶ درصد فراوانی بیشترین صید را در سبد برداشت ماهیان استخوانی دارد. بعد از ماهی سفید، کفال ماهیان با ۳۱ درصد و کپور، سوف و سایر ماهیان استخوانی نیز ۳ درصد سبد صیادان استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه صید ماهیان خاویاری از دریای خزر نیز صید ضمنی است که باید برای حفظ ذخایر به مراکز ژنتیکی شیلات استان تحویل شوند گفت: هنوز فصل صید این گونه ماهی شروع نشده است، اما در ماه‌های گذشته برای حفظ ذخایرماهیان دریای خزر بیش از ۱۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های منتهی به خزر رها سازی کردیم.

 مدبری ارزش ریالی فروش ناخالص صید ماهیان استخوانی در سال گذشته را ۱۹۹۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: فصل صید ماهی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

کد خبر 631298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha