فیس‌بوک پس از افشاگری‌ها درباره پیامدهای اپلیکیشن اینستاگرام برای سلامت روانی نوجوانان کار بر روی طرح «اینستاگرام کودکان» را متوقف کرد.

Instagram

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین اینستاگرام گفته است با توجه به نگرانی‌های ابراز شده بوسیله والدین، کارشناسان و مقامات ناظر طرح «اینستاگرام کودکان» (Instagram Kids) را متوقف می‌کند. این اقدام پس از افشاگری‌های روزنامه «وال استریت ژورنال» (WSJ) درباره پژوهش‌های سفارش‌داده شده بوسیله فیس‌بوک انجام می‌گیرد که نشان داده بودند اینستاگرام بر سلامت روانی دخترانی در موضوعاتی مانند تصویر ذهنی از بدن (body image) و عزت نفس تاثیر می‌گذارد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام از ایده یک سایت اینستاگرام برای کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله دفاع کرد و گفت کاملا معتقد است که کودکان نیز باید بتوانند به نسخه‌ای ویژه خودشان از این اپلیکیشن - که در حال حاضر برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع است- دسترسی داشته باشند.

 موسری در یک پست وبلاگی توقف این طرح را اعلام کرد تا به قول او زمان بیشتری صرف شنیدن نگرانی والدین، کارشناسان، سیاستگذاران و سازمان‌های ناظر در این باره شود و اهمیت و ارزش این طرح برای نوجوانان کم‌سن‌تر روشن شود.

مقامات فیس‌بوک می‌گویند گزارش وال استریت ژورنال درباره نتایج پژوهش این شرکت درباره اثرات اینستاگرام بر دختران نوجوان دقیق نیست.

وال استریت جورنال گزارش کرده بود که فیس‌بوک یک پژوهش داخلی را که نشان می‌داد استفاده اپلیکیشن اینستاگرام باعث می‌شود دختران نوجوان درباره «بدن‌ انگاره» یا «تصویر ذهنی از بدن»‌شان احساس بدتری داشته باشند، پنهان نگهداشته است. در یکی از اسلایدهای منتشر شده از این پژوهش آمده بود: «ما ما موضوعات مربوط به بدن انگاره را در یک دختر نوجوان از هر سه دختر نوجوان بدتر کرده‌ایم.» در یک اسلاید دیگر آمده بود: «۳۲ درصد از دختران نوجوان گفتند که هنگامی که احساس بدی درباره بدنشان دارند، اینستاگرام این احساس را بدتر می‌کند.»

فیس‌بوک در پاسخ می‌گوید این پژوهش فقط در ۴۰ دختر نوجوان انجام شده است و برای اطلاع یافتن از مکالمات درونی نوجوانان درباره منفی‌ترین برداشت‌هایشان از اینستاگرام طراحی شده بود و رابطه سببی میان اینستاگرام و موضوعات جهان واقعی را ثابت نمی‌کند.

کد خبر 629389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha