سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - رشید عسگری: گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد روزنامه‌هایی را که قبل از عصر اینترنت و دیجیتال به چاپ می‌رسیده‌اند به اینترنت بیاورد و آن‌ها را به صورت آنلاین چاپ کند

این شرکت با 100 روزنامه در حال همکاری است تا نسخه‌های اسکن شده آن‌ها را روی اینترنت قرار دهد.[روزنامه‌ها و اینترنت]

مریسا میر (MerrisaMeyer) مدیر بخش محصولات جستجوی گوگل؛ در کنفرانس TechCrunch50 در سانفرانسیسکو، صفحه‌ای از روزنامه Rome News Tribune را نشان داد که اسکن شده بود و خبری از قدم گذاشتن فضانوردان آمریکایی بر ماه را نشان می‌دهد. در میان صفحات این روزنامه؛ آگهی‌ها و خبر‌های تبلیغاتی آن زمان نشان داده می‌شود که حال و هوای جالبی به خواننده می‌دهد.

خانم میر می‌گوید: بخش مهم این طرح برای من این است که مطالب و اخبار آن زمان را عرضه کنیم و بگوییم در آن روز‌ها چه اتفاقاتی می‌افتاده است.

الگوریتمی برای این قسمت طراحی شده است که وقتی مطلبی را در روزنامه‌ای مطالعه می‌کنید اخبار مشابه از روزنامه‌های دیگر را در سمت راست صفحه نشان می‌دهد.

فن‌آوری اسکن کردن این صفحات مشابه فن‌آوری استفاده شده در GoogleBooks‌ است. برای آماده سازی این طرح، گوگل دو سال با دو روزنامه NewYorkTimes  و WashingtonPost همکاری کرده است.

 پونیت سونی ( PunitSoni) مدیر محصولات گوگل در وبلاگ گوگل می‌نویسد: این طرح به شما کمک می‌کند تا همه چیز از ریز و درشت روزنامه را پیدا کنید. این طرح در اول راه است و وقتی با روزنامه‌های بیشتری همکاری کنیم؛ تمام اخبار در تمام دنیا و در هر زمانی قابل دسترس خواهند بود

سرویس AdSense گوگل نیز به این سرویس اضافه می‌شود تا بخش سود آور این قسمت باشد و بتواند آن‌ را با روزنامه‌ها نیز تقسیم کند.

پیر لیتل از همکاران روزنامه Quebec ChronicleTelegraph نیز در این کنفرانس گفت: به نظر من این کار می‌تواند قسمتی از قابلیت‌ روزنامه‌ها را که فراموش شده است دوباره فعال کند.

کد خبر 62926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز