عضو هیات رئیسه مجلس در رابطه با بررسی ایرادهای شورای نگهبان به طرح مجلس مبنی بر واردات خودروهای خارجی گفت: کمیسیون هنوز ایرادات شورای نگهبان به این طرح را در جلسه با اعضا مورد بررسی قرار نداده است.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، علیرضا سلیمی در رابطه با بررسی ایرادهای شورای نگهبان به طرح مجلس مبنی بر واردات خودروهای خارجی گفت: کمیسیون هنوز ایرادات شورای نگهبان به این طرح را در جلسه با اعضا مورد بررسی قرار نداده است. در ایرادات مطرح شده، شورای نگهبان خواستار شفاف‌سازی نحوه انتقال ارز برای واردات خودرو شده که این موضوع نیز باید اصلاح شود. کمیسیون صنایع و معادن مجلس تلاش می‌کند این ابهامات را رفع کند. باید ببنیم «بدون خروج ارز» به چه معناست؟ یکی دیگر از ایرادات شورای نگهبان به این طرح به اصل 110 است که به قوت خود باقی است، این با سیاست‌های اقتصادی مقاومتی مغایرت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ادامه داد: کمیسیون صنایع باید با حضور نماینده محترم شورای نگهبان پیرامون ایرادات وارد شده جلسه برگزار کند. باید ببینیم امکان رفع ایرادات وجود دارد یا خیر؟ اگر کمیسیون به این طرح اصرار ورزد و شورای نگهبان مخالفت داشته باشد طرح به مجمع تشخیص ارجاع می شود که مجمع هم مخالفت خود را با این طرح به صراحت اعلام داشته است. بنابراین باید کمیسیون با حضور دوستان شورای نگهبان گفتگو داشته باشد ببینیم امکان رفع ایرادات است یا نه؟

سلیمی در پاسخ به این سوال که به نظر شما ایرادات شورای نگهبان به این طرح قابل رفع است، گفت: من قبلا نظرم را گفتم که شورای نگهبان این طرح را رد می‌کند الان هم نظر من این است که رفع ایراد مشکل است و باید دید می‌شود تغییراتی به آن داد یا خیر.

نماینده مردم محلات در پاسخ به این سوال که در این چند روز اخیر خبری منتشر شده مبنی بر انکه مسدود شدن سرور فیلترشکن‌ها به علت اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی است، آیا این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرایی شدن است؟ گفت: خیر چنین چیزی صحت ندارد و شایعه است. هنوز کمیسیون مشترک در رابطه با این طرح تشکیل جلسه نداده است.

کد خبر 628945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha