مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان، صدور سند برای اراضی روستایی را موجب به کاهش تغییر کاربری‌های غیرقانونی در روستاها دانست.

اراضی کشاورزی

حسن گیلانپور، با تاکید به اینکه خرده مالکیت‌ها و نبود تجهیز و یکپارچه سازی اراضی موجب تغییرکاربری می‌شود به همشهری آنلاین گفت: صدور سند و یکپارچه سازی موجب می‌شود از تبدیل وضعیت این اراضی به طرح هادی و تغییر کاربری  جلوگیری شود. این کار به نظارت‌های حفاظتی از اراضی افزوده و از میزان خرید و فروش غیر قانونی زمین در روستاها می‌کاهد.

 گیلانپور با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد از اراضی کشاوری گیلان تجهیز و یکپارچه سازی شده‌اند افزود: تاکنون حدود ۸۷ هزار هکتار اراضی استان تجهیز شده‌اند. مشکلات مالی دولت و صدور سندهای مالکیت برای اراضی خرد از مشکلات اجرای یکپارچه سازی در استان است. چرا که نوسازی عرصه‌های کوچک دارای سند مالکیت به راحتی امکانپذیر نیست.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که پیش روی نوسازی اراضی است مقاومت مردم و دهیاران است. همچنین عدم لایروبی جوی‌ها و عدم نگه داری اراضی یکپارچه و پراکندگی مالکین از دیگر مشکلات اجرای این طرح است.

وی وجود اراضی تسطیح و یکپارچه را در افزایش تولید محصول و مدیریت مصرف آب زراعی تاثیر گذار دانست.

در همین زمینه، روزهای قبل،  عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی با حفظ کاربری خبر داده بود. «ابراهیم نجفی»، تقویت امنیت غذایی کشور و توجه به  آبخیزداری، کاداستر و صدور سند روستایی، منع فروش و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را از دیگر اهداف صدور سند برای اراضی کشاورزی بیان کرد.

کد خبر 628142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha