«حسن مرادی» هنرمند ۸۷ ساله محله جوادیه، چند سالی می‌شود به نقاشی رو آورده و در همین مدت کم‌توانمندی از خود نشان داده که در نوع خود بی‌نظیر است.

آموزش آنلاين

مرادی از دوران کودکی در نانوایی کار کرده، از پادویی تا شاطری. بیشتر نانوایان تهران او را می‌شناسند و به زبدگی او در این حرفه واقف هستند. اما اینکه چطور این شاطر زبردست پی هنر رفته خود داستان شنیدنی دارد. مرادی دراین‌باره می‌گوید: «نقاشی را از سال ۹۴ شروع کردم.

درست بعد از فوت همسرم. خیلی تنها شده بودم. تا اینکه یک شب روی یک تکه مقوا شروع به نقاشی کردم. هرکسی آن را دید تحسین کرد. همین انگیزه شد تا این هنر را دنبال کنم.» او با مداد رنگی و خودکار آثاری خلق می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر هستند. مرادی برای کشیدن نقاشی نه دوره آموزشی گذرانده و نه از کسی یاد گرفته است. او می‌گوید: «با تشویق یکی از مسئولان فرهنگسرای امید در این مکان فرهنگی نمایشگاه برگزار کردم.

هنرمندان زیادی بازدید کردند و با استقبال آنها در خیلی از نگارخانه‌ها و فرهنگسراها آثارم را به نمایش گذاشتم.» مرادی اکنون به مناســـبت اربعــــین حسینی در سرای محله جوادیه نمایشگاه دایر کرده و بیشتر آثار او با رویکرد حماسه حسینی و واقعه کربلا است. علاقه‌منــدان برای تماشای نقاشی‌های این هنرمند می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به میدان بروجردی، خیابان فلاحیان، سرای محله جوادیه مراجعه کنند.  
 

کد خبر 627842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha