شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

بانک «رهنی» سال ۱۳۵۰، به‌عنوان مجری طرح و با مجوز شهرداری و عقد قرارداد با پیمانکاران فرانسوی نسبت به ساخت ساختمان‌های شهرک «آپادانا» اقدام کرد.

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور: با پیروزی انقلاب اسلامی، پیمانکاران خارجی کار را نیمه‌کاره رها کردند، اما با تشکیل بانک «مسکن» عملیات ساخت‌وساز ادامه پیدا کرد و با تکمیل پروژه، فروش ساختمان‌ها در سال ۱۳۶۳ آغاز شد. از سال ۱۳۶۶ با آماده‌سازی شهرک و ساخت
فضای سبز، روشنایی، امور نظافت و سایر هزینه‌های تأسیساتی و موتورخانه‌ها، به مالکان واگذار شد و آنها با همکاری یکدیگر مجامع عمومی را تشکیل دادند و اساسنامه تدوین شد.
با توجه به وجود ۶ موتورخانه و تأسیسات مستقل، همه ساختمان‌های شهرک که شامل ۲ هزار و ۹۰۱ واحد مسکونی ۲ یا ۳ خوابه ‌است، به ۶ بخش یا فاز تقسیم‌بندی شدند که هر فاز یک موتورخانه برای تأمین سرمایش تابستانه و گرمایش زمستانه دارد. همه ساختمان‌های شهرک با «بتن‌آرمه» ساخته شده‌اند و با توجه به اینکه عمده دیوارها برشی هستند، ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاومت بالایی دارند.
عمده محوطه شهرک به پارکینگ اتومبیل‌ها و فضای سبز اختصاص دارد و  در محوطه داخلی، مسیرهای پیاده‌روی سیمانی وجود دارد که از میان فضای سبز شهرک عبور می‌کند. مجتمع مسکونی آپادانا، ۳ مرکز فروش یا بازارچه به نام‌های «گل مریم»، «زنبق» و «پامچال» دارد. هم‌چنین یک بازارچه محلی نیز در ضلع شمال شرقی شهرک با نام مرکز خرید آپادانا از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است.

کد خبر 627674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha