معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: متاسفانه هیچ اطلاعات شفافی از میزان دارایی و اموال متعلق به بنیاد شهید وجود ندارد و این حرف عجیبی است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: البته برخی شرکتهای بورسی اسناد حسابرسی شده دارند، اما باید توجه داشت مجموع دارایی‌های متعلق به خانواده شاهد و ایثارگر شامل اموال متعلق به بنیاد و اموال خانواده شهدا در قالب سهام در برخی شرکتها می‌شود و اینکه مجموع این اموال چقدر است مشخص نیست.

وی گفت: علت این عدم اطلاع از دارایی های بنیاد نیز این است که بخش اقتصادی در بنیاد متمرکز نبوده و شرکتهای مختلف به صورت مستقل فعالیت داشته اند، لذا در شروع کار لازم است سازماندهی نهادی در بنیاد انجام شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: این سازماندهی شامل جمع آوری اطلاعات رقبات و اموال می شود و بعد از آن باید این نهاد را بازسازماندهی کرد، باید بخش اقتصادی متمرکز و مستقل وجود داشته باشد تا مجموعه رقبات را شناسایی کند لذا مجموعه نیاز به اصلاح ساختاری دارد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص تعداد شرکتهای اقتصادی بنیاد شهید نیز گفت: تعداد شرکتها بستگی به ساختار مدیریتی آنها دارد، بنابراین می توان گفت شمار شرکت های بنیاد شهید از ۱۸ تا بیش از ۱۴۰ مورد خواهد بود.

وی گفت: در این مجموعه، برخی شرکتها اقدام به خرید سهام برخی شرکتهای دیگر، یعنی شراکت کرده‌اند و داخل هم تنیده شده‌اند، از طرفی برخی از این شرکت ها متعلق به بنیاد است و برخی اصلا اینگونه نیست و فقط مدیریت آن بر عهده بنیاد است.

رییس بنیاد شهید ادامه داد: برخی دیگر از شرکتها نیز نه متعلق به بنیاد است و نه این نهاد مدیریت آن را برعهده دارد بلکه نهاد نمایندگی رهبری نقش حضانتی در آنها دارد لذا در بنیاد با انواع و اقسام شرکتها مواجه هستیم.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: بر این اساس اکنون عدد حدودی میزان گردش مالی مجموعه شرکتهای اقتصادی بنیاد شهید متاسفانه مشخص نیست.

کد خبر 627243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha