۴۳ سال پیش بود که پیکر دولتمردان‌ کشورمان از جمله شهیدان رجایی و باهنر بر شانه‌های مردم تشییع شد و امروز بار دیگر مردم تهران به خیابان‌ها آمدند تا قدردان رئیس جمهور شهید و همراهانش باشند.

جمعیت تشییع دو رئیس جمهور شهید به فاصله ۴۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین، این چند روز آخرین دیدارهای مردمی رئیس جمهور شهید و همراهانش است. رئیس جمهوری که دل از محرومان برده بود و او را سید محرومان می‌دانستند. رئیس جمهوری که مقتدر بود و بدون ترس می‌ایستاد مقابل ظالمان و مفسدان.

مقایسه جمعیت تشییع دو رئیس جمهور شهید به فاصله ۴۳ سال | تصاویر

رئیس جمهوری که به اعضای کابینه‌اش می‌گفت: «تعطیلی برای مردم است، نه برای ما» و با وجود تحریم‌ها و دیگر مشکلات اقتصادی، دغدغه سفره‌ مردم را داشت؛ و میلیون‌ها نفر از مردم از هر قشری آمدند تا رئیس جمهور مظلوم و محبوب را بدرقه کنند.

این روزهای باشکوه و نادر برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد ماند. روزهایی که یادآور تشییع آیت‌الله شهید بهشتی است که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسید. شهادتی که مظلومیت و حقانیت شهید بهشتی را نشان داد و همان شهادت بود که بیداری را برای کسانی که او را نشناخته بودند، رقم زد و او برای همیشه محبوب ماند.

مقایسه جمعیت تشییع دو رئیس جمهور شهید به فاصله ۴۳ سال | تصاویر

این روزها یادآور تشییع رئیس جمهورِ مردمی، شهید «محمدعلی رجایی» و نخست وزیر شهید «محمدجواد باهنر» است؛ دولتمردانی که ۸ شهریور ۱۳۶۰ جان خود را فدای اعتلای ایران اسلامی کردند و بر اثر انفجار دفتر نخست‌ وزیری آسمانی شدند. آن روزها هم مردم قدردان رئیس جمهور شهید بودند و آمدند برای تشییع و رقم زدند روزهای ماندگار را.

مقایسه جمعیت تشییع دو رئیس جمهور شهید به فاصله ۴۳ سال | تصاویر

تشییع‌ پیکر دولتمردان شهید رجایی و باهنر و آیت‌الله بهشتی و یارانش در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی و تشییع امروز رئیس جمهور شهید و همراهانش از رویدادهای نادر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که چشم‌های جهان را به وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی خیره کرده است. این حضورها نشان می‌دهد که مردم همیشه وفادارند به خادمانشان.

مقایسه جمعیت تشییع دو رئیس جمهور شهید به فاصله ۴۳ سال | تصاویر

این حضور باشکوه مردم نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۴۳ سال از تشییع نخستین رئیس جمهور شهید، باز هم مردم می‌آیند برای قدردانی از رئیس جمهور شهیدشان.

کد خبر 854220
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha