مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی امروز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که تعاملات با تهران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به زودی ادامه یابد.

رافائل گروسی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی امروز چهارشنبه در اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران در سانحه هوایی یکشنبه اظهار داشت «آن‌ها (ایرانی‌ها) در دوره سوگواری هستند که من باید به آن احترام بگذارم. اما زمانی که (این دوره) تمام شود، دوباره تعامل خواهیم کرد».

مدیرکل آژانس در ادامه گفت امیدوار است که «وقفه موقت باشد و ظرف چند روز آینده به پایان برسد».

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً در مصاحبه با فایننشال‌تایمز گفته بود که ایران برای انجام «گفت‌وگوهای جدی» با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل آمادگی نشان داده است.

گروسی ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت برای پنجمین بار در دولت سیزدهم و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی و همچنین شرکت در سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در رأس هیأتی به ایران سفر کرد.

مدیرکل آژانس همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید ایران در آن سفر دیدار داشت. امیرعبداللهیان با اشاره به سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران، به گروسی گفته بود که نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

کد خبر 854205
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    26 7
    گروسی از آب گل آلود. ماهی میگیرد.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    19 6
    گروسی بدنبال چیست؟!
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      13 6
      جاسوس دنبال چیه خوش خدمتی برای ارباباش
  • اسمعیل از رشت IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    22 16
    آقای گروسی : به سلاحهای هستی رژیم کودک کش صهیونیستی که بیش ۱۰۰کلاهک هسته ای دارد هیج اشاره ای نمی کنید، که تا حالا بیش ۳۵ هزار نفر انسان بی گناه را قتل عام کرده اند ، چرا اینقدر به جنایتکاری که در جهان همه ملت‌ها به خاطر جنایت هایشان در خیابان ها معترض هستند ، توجه نمی کنید و نفستان در نمی آید تا کی اینقدر بی عدالتی در جهان باید باشد!؟ایرانی که در مقابل این رژیم حامی مسلمانان مظلوم فلسطینی هستند ، مشکل شماست!؟یا نه نوکری آمریکا و رژیم را به عهده دارید!؟
  • شاپور شهباززاده IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    20 9
    این گروسی هم یا کلا شوته ویا واقعا شوته آقای گروسی عین بچه آدم برو به کار وزندگیت برس فضولی تا اطلاع ثانوی تعطیل ✓
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    19 8
    برو گروسی با آمریکا و اروپا مذاکره کن تا به عهد شان وفا کنند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    16 7
    به دنبال چه هستی که این چنین شتاب داری ، هستند کسانی راه شهدای خدمت گذار به مردم در رأس آنها سید شهدای خدمت خادم رضا(ع) مارا به خوبی ادامه بدهند پس صبر کن خبری نیست که تو بخوای فرصت طلبی کنی.درست است که در حال حاضر ملت ایران عزادار هستند اما ما رهبر و مدیر مقتدری داریم که نمی‌گذارد شما فرصت طلبان نقشه های شوم خود را عملی کنید. والسلام علیکم و رحمه‌الله هدیه به روح شهید والا مقام سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان صلوات اللهم عجل لولیک الفرج
    • فرشته US ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      دمت گرم گل گفتی اینها فکر کردن خبریه کور خوندن
  • اکبر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    19 6
    اقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:لطفا از طرف ملت ایران ب گروسی بگوئید. ابتدای امر وقبل از رسیدگی ب موضوع هسته ای ایران ک هنوز بمب اتم ندارد.... رژیم اسرائیل رو مجبور کنید تا بابت داشتن صدها کلاهک هسته ای پاسخ بدهد.. اگه اسراییل رو خلع سلاح اتمی کردید ..ماهم تمکین میکنیم... درغیر اینصورت اینجا با ما کل کل نکنید ماهم حق خود میدانیم مانند اسرائیل وامریکا بمب اتم داشته باشیم.. خلاصه.کامل.گویا....تمام
  • سالار IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    5 12
    سلام دوستان عزیز ،ضمن عرض تسلیت برای شهدای خدمت الان که در سوگواری ملت شریف ایران دنیا همدردی کرده و بسیاری به شهدا و ملت ایران احترام گذاشتن ،شاید بتوان ورقی تازه باز کرد و با دنیا از در دوستی وارد شد و به پشتوانه ملت شریف ایران و برای رضای خداوند قدم‌های موثری برای پیشرفت ایران و صلح جهانی برداشت. در زمان پیغمبر (ص) هم غیر مسلمانها و افراد نامطلوب بودن ولی سر جنگ نداشتن پس با دوستان رفاقت با دشمنان مدارا.
    • Deathcry IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      مدارا با اسرائیل هرگز.فک میکنی ما مدارا کنیم اونا هم مدارا میکنن؟اونا فقط دردشون یه چیز هستش که ما اسرائیل رو کشور بدونیم و به رسمیت بشناسیم.این اتفاق نخواهد افتاد خودتو کوچک و حقیر نکن برادر .
  • امیر اسماعیلی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    18 4
    این بشر چقدر پرو هست هر وقت رفتی غز امریکا و اسرائیل فرانسه انگلیس و.‌.بازدید کردی و چرا اونها بمب می‌سازند ما که نمی سازیم ما بمب نمی‌سازیم اینا پروتر شدن..‌.
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    🌹
  • علی روشنی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    آقای گروسی ، ما که تا حالا بمب اتم نساختیم ولی اگر به قول شما فشار و اصرار زیادی بر بازرسی و در حقیقت جاسوسی ، بکنید ، مطمئن باشید که آنرا نیز خواهیم ساخت ، در طول تاریخ هیچ کشوری به اندازه ایران تحت نظارت و بازرسی سازمان انرژی اتمی نبوده است ، پس بنابراین فشار بیشتر شما به معنای میل. به اتمی شدن ایران است.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    بایداین آژانس اخراج کنید
  • یاسر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    به کوری چشم رژیم نامشروع غاصب اسرائیل قلابی، حرامزادگان، ودشمنان نظام ، تشریح پیکر عزیزان ملت بقدری باشکوه وباعزمت برگذار شد که چشم حیرت همه مردم جهان باز شد به این واقیت که این عزیزان خالصانه در راه خدمت به مردم جانشینی فدا کردن ، حالا کروسی دنبال چی هست امریکا از اسرائیل فاصله بگیر ودست از حمایت بردار آبروتو میبره وهیچ سم ی برای تو نداره
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    از حق خودمون درهیچ زمینه ای به هیچ وجه نمی گذریم.... دوره ی دستور دادن شما وارباب هایتان خیلی وقته تموم شده قوانین شما فقط مختص خود شماهاست وخوی استعمارگی داره...
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    این آقای گروسی چرا از کلاهک‌های هسته ای بمب‌های اتمی اسرائیل کودک کش وخونخوار حرفی نمی‌زند، انرژی هسته ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران ومردم عزیز ایران است