جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
۰ نفر

زرشک با داشتن ویتامین C فراوان از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. دمنوش آن هم فواید بسیاری دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

چاي زرشك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دمنوش زرشک ادرارآور و خلط‌آور است و دهان را نیز خوشبو می‌کند، این دمنوش تصفیه‌کننده و ضدعفونی‌کننده خون و منقبض کننده عروق است. در ادامه طرز تهیه دمنوش زرشک و خواص درمانی آن آورده می‌شود.

مواد لازم:

زرشک تازه: به ازای هر نفر، ۲ قاشق غذاخوری

عسل یا نبات: به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه دمنوش زرشک، ۲ قاشق غذاخوری زرشک تازه شسته‌شده را در قوری بریزید سپس ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید به خوبی دَم بکشد.

می‌توانید مقداری عسل یا نبات نیز به این دمنوش اضافه و میل کنید.

خواص درمانی دمنوش زرشک

زرشک طبعی سرد و خشک دارد؛ دَم‌کرده زرشک برای درمان ورم و زخم معده و روده مناسب است. این دمنوش اسهال‌های خونی را نیز درمان می‌کند.

زرشک، تقویت‌کننده قلب، کبد و صفراآور است و سنگ کیسه صفرا را نیز درمان می‌کند؛ دَم‌کرده زرشک، بی‌اشتهایی را برطرف می‌کند و فشارخون را کاهش می‌دهد؛ این دمنوش برای درمان زردی و یرقان نیز مفید است.

مبتلایان به ورم طحال باید برای درمان دَم‌کرده زرشک را میل کنند؛ این دمنوش به بهبود بواسیر نیز کمک شایانی می‌کند. دَم‌کرده زرشک، نقرس و رماتیسم را از بین می‌برد.

موارد منع مصرف دمنوش زرشک

زنان باردار باید از مصرف دمنوش زرشک خودداری کنند.

مصرف طولانی و زیاد زرشک و فرآورده‌های آن سبب ناراحتی معده و روده می‌شود؛ استفاده بیش از حد این دمنوش، مانع جذب ویتامین B در بدن می‌شود؛ نوشیدن دمنوش زرشک برای مبتلایان به سرفه‌های خشک مضر است.

تداخل دارویی دمنوش زرشک

دمنوش زرشک ممکن است با آنتی بیوتیک‌ها تداخل ایجاد کند و تأثیر آن‌ها را کاهش دهد؛ این دمنوش می‌تواند اثر داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین را کم کند.

زرشک ممکن است باعث افزایش اثر آنتی‌هیستامین‌ها شود؛ این گیاه فشارخون را کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند اثر داروهای فشار خون را افزایش دهد، زرشک ممکن است موجب افزایش اثر داروهای دیورتیک (ادرارآور) نیز شود، این گیاه قند خون را کاهش و تأثیر داروهای دیابت را افزایش می‌دهد.

کد خبر 626932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    عالی بود
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    بسم الله الرحمن رحیم سلام اگاه باشیددلهاارام میگردمن درسایه رحمت الهی به سوی بهترین هاپیش میروم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 1
    من ازخیلی چیزها دردرونم دارم غافلم خدایا شکرت ازقدرت درونم اگاه کردی شکرت خدا