مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

۱۸ سارق باغ های پسته این شهرستان دستگیر و بیش از یک تن و ۵۳۲ کیلو پسته از آنها کشف شد.

دستگیری سارق

به گزارش همشهری آنلاین، سرقت از باغ‌های پسته و دستبرد محصولات باغداران به عنوان بزرگ‌ترین معضل و به تعبیری بزرگ‌ترین آفت پسته‌کاران استان کرمان است که همه ساله خسارات و ظررهای مالی هنگفتی به کشاورزان استان وارد می‌شود.

در ابتدای امسال سرمازدگی و پس از آن گرمای بی‌سابقه باعث شد تا بیش از ۴۰ درصد باغ‌ها برای امسال محصولی نداشته باشند. حال در این وضعیت و با افزایش هزینه تولید، برخی سارقان هم شبانه به باقی‌مانده محصول پسته‌کاران استان دستبرد می‌زند.

چند سالی است که کشاورزان کرمانی در این باره شکایت و گلایه‌های بسیار کرده‌اند که نیروی انتطامی استان در این رابطه ماموریت ویژه‌ای را اتخاذ کرده است. اجرای گشت‌های شبانه در باغ‌های پسته یکی از این ماموریت‌هاست که بسیار نتیجه بخش بود.

در همین زمینه فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از بازداشت چندین سارق در باغ‌های پسته کرمان خبرداد و اظهار کرد: با تلاش ماموران انتظامی این فرماندهی ۱۸ سارق باغ‌های پسته دستگیر و بیش از یک تن و ۵۳۲ کیلو پسته از آنها کشف شد.

مهدی پورامینائی اظهار کرد: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت از باغ‌های پسته و شکایت کشاورزان شمال  شهر کرمان به پلیس، دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با گشت‌زنی‌های هدفمند ماموران انتظامی بخش چترود، کلانتری کاظم آباد و زنگی آباد، ۱۸ سارق طی ۱۰ روز گذشته دستگیر و یک تن و ۵۳۲ کیلوگرم پسته سرقتی به ارزش یک میلیارد ریال از آنان کشف شد.

پورامینائی با اشاره به معرفی سارقان به مرجع قضائی تصریح کرد: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی و اطلاعیه های منتشر شده به طور ناگهانی و بی‌خبر، از نگهبان و باغ‌های خود، در ساعات انتهای شب سرکشی کنند تا زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند.

کد خبر 626516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha