مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل به غذاها به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

vegetables - سبزیجات - میوه - تغذیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نسرین علیزاده بیان کرد: استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی، آهن، سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

وی بیان کرد: مصرف گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهی سالمون، میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز بادام، گردو، پسته، فندق و غیره و خشکبار حداقل دو وعده در روز باعث تقویت سیستمی ایمنی بدن می‌شود.

علیزاده به استفاده از روغن گیاهی یا روغن نباتی شامل آفتابگردان، سویا، پنبه دانه و زیتون، کنجد، کلزا به منظور تامین بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه و تامین برخی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های محلول در چربی در تهیه غذا توصیه کرد و گفت: در دوران نقاهت از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود.

وی عنوان کرد: مصرف عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه، زردچوبه در تهیه غذا به علت خاصیت ضد التهاب آن و زنجبیل یا موز در زمان حالت تهوع توصیه می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یبوست، مقداری پودر سبوس خوراکی برنج یا گندم فرآوری و استاندارد به غذاهایی همچون آش، سوپ یا سالاد اضافه کنید همچنین مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده برای تامین بهتر انرژی و ریزمغذی‌های مورد نیاز را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید.

کد خبر 626316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha