مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتوبوس‌هایی که جدیدا وراد تهران شده‌اند دارای سیستمی هستند که از ترمز‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند.

در واقع هنگامی که اتوبوس‌ها یک دفعه ترمز می‌کنند مسافران و راننده هیچ گونه حرکت شدیدی را حس نمی کنند. همچنین این اتوبوس‌ها به راحتی از بین یخ و برف و گل و لای عبور می‌کنند.

نماینده شرکت نئومان آلمان که سازنده اتوبوس‌های دو کابین خطوط تندرو تهران است، گفت: این اتوبوس‌ها از آخرین استانداردهای روز دنیا برخوردارند و هم اکنون در بسیاری از کشورها مانند آلمان، فرانسه و چین خدمات‌رسانی می‌کنند.

" کارل هینز دیوید " نماینده شرکت نئومان آلمان: در حال حاضر بیش از 50 هزار دستگاه از این اتوبوس‌ها در شهرهای اروپایی به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند و همچنین هزار و 200 دستگاه از  اتوبوس ها در المپیک پکن مورد استفاده قرار گرفتند.

نماینده شرکت نئومان آلمان در ادامه خاطر نشان کرد: در این اتوبوس‌ها به وسیله سنسورهای تعبیه شده، درجه هوا مشخص و به صورت اتوماتیک سرما و گرمای محیط تنظیم می‌شود و در واقع رانندگان هیچ گونه دخالتی در تنظیم درجه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ندارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل هموراه هوایی معتدل و مطلوب در اتوبوس‌ها وجود دارد و مسافران سرما و گرمای هوا را احساس نخواهند کرد.

دیوید با اشاره به اینکه موتور اتوبوس‌های جدید دارای استاندار یورو 3 هستند، گفت: موتور این اتوبوس‌ها که ساخت کشور آلمان است دارای استاندار یورو 3 هستند که با کمی تغییر امکان ارتقا آن به استاندارد یورو 4 و حتی بالاتر وجود دارد و در واقع از به روز ترین موتورهای اروپایی هستند که کمترین آلایندگی را برای محیط زیست به دنبال دارند.

وی ادامه داد: اتوبوس هایی 18 متری که اخیرا به تهران وارد شده اند قابلیت تبدیل به اتوبوس‌های 25 متری را دارند و در واقع می‌توان آنها را به اتوبوس 3 کابین تبدیل کرد تا بتوانند حجم بیشتری از مسافران را جابه جا کنند.

کارل هینز دیوید همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوس‌های خارجی با توجه به حجم انبوه مسافران نخستین خط BRT مقاومت و استحکام لازم را دارند و در مدت زمان کوتاه مستهلک نخواهند شد، گفت:  ما اینقدر به کیفیت و دوام و استاندارد بودن این اتوبوس‌ها اطمینان داریم که بدنه آنها را 10 سال و موتور و قطعات تکنیکالشان را 2 سال گارانتی کرده‌ایم.

وی با تاکید کرد: اتوبوس‌های تازه وارد شده به تهران همچنین 15 سال وارانتی و خدمات پس از فروش دارند و از نظر کیفیت و دوام امتحان خود را پس داده اند.

کد خبر 62615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز