شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور که برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک 2008 به چین سفر کرده است، وارد پکن شد.

یه گزارش واحد مرکزی خبر دکتر احمدی‌نژاد پیش از ترک تهران گفت: ارتباط فرهنگی میان تمدن ایران و چین مستلزم روابط میان ملتها و تقویت فضای منطق و اندیشه است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در سفر یک روزه به چین با هو جین تائو رئیس جمهوری و دیگرمقامات چینی درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهم کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار با ایرانیان مقیم چین و حضور در اردوی ورزشی تیم‌های ملی پارالمپیک ایران را هم از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش رویدادهای ورزشی را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم توصیف کرد و افزود : بنده برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک پکن نیز از طرف مقامات چین دعوت شده بودم که به علت شلوغی و وجود طرفداران زیاد آن، این دعوت را نپذیرفتم.

وی با اشاره به دعوت مقامات چینی برای حضورش در بازیهای پارالمپیک پکن گفت: حضور در افتتاحیه این مسابقات را پذیرفتم، زیرا از نظر من المپیک و پارالمپیک تفاوت چندانی با هم ندارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود : توجه رسانه‌ها اغلب به بازیهای المپیک است اما از نظر من انسان، انسان است و رویدادهایی که مربوط به انسان می شود از نظر من مهم هستند.

رقابت های پارالمپیک 2008 پکن با حضور چهار هزار ورزشکار از 140 کشور از امروز - شنبه 16 شهریور- آغاز می شود.

کد خبر 62567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز