همشهری‌آنلاین: سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2008 پکن شنبه شبب به وقت محلی با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و سران و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف جهان در پکن گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا از پکن مراسم افتتاحیه این رقابتها راس ساعت 20 شنبه به وقت محلی در استادیوم مرکزی شهر پکن موسوم به ورزشگاه آشیانه پرنده آغاز شد و در زمان مخابره خبر کاروان های ورزشی کشورهای مختلف در حال رژه هستند.
بیش از 4 هزار ورزشکار از بیش از 140 کشور و منطقه جهان در این دوره از رقابتها شرکت کرده‌اند.

کاروان ورزشی 73 نفره کشورمان از جمله کاروانهایی بود که شنبه شب در حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای شرکت کننده در مراسم افتتاحیه رژه رفت .
" محمد رضا میرزایی " قهرمان نام دار کشورمان در رشته پرتاب دیسک پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را که با نام مقدس الله مزین است در حضور دیدگان دهها هزار نفر از شرکت کنندگان در این مراسم حمل می‌کرد.

کاروان ورزشی کشورمان به هنگام رژه در حضور رییس جمهوری مورد تشویق ایرانیان حاضر در ورزشگاه قرار گرفتند.

ملی پوشان کشورمان که با لباس های متحدالشکل در مراسم رژه حضور داشتند هنگام مشاهده رییس جمهوری در جایگاه ویژه به ابراز احساسات پرداختند که رییس جمهوری نیز متقابلا با تکان دادن دست به ابراز احساسات ملی پوشان کشورمان پاسخ داد.

دکتر منوچهر متکی وزیر خارجه ایران و محمد علی آبادی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی و اسفندیار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مقاماتی بودند که در کنار رییس جمهوری در جایگاه به چشم می خوردند.
مراسم افتتاحیه رقابت های پارالمپیک پکن درحالی رسما گشایش یافت که "فیلیپ کراون" رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک پیشتر در باره این دوره از بازیهای پارالمپیک 2008 پکن گفته بود که تعداد کشورهای شرکت کننده در این بازیها، رشته های ورزشی و ورزشکاران بیشتر از دوره های قبل است.

20 رشته حاضر در بازیهای پارالمپیک پکن شامل دوومیدانی، شنا، وزنه برداری، شمشیربازی با ویلچر، دو نوع فوتبال پنج نفره و هفت نفره و همچنین رشته های کمتر شناخته شده گلبال و بوچیا است.

در همین حال "هو جین تائو" رییس جمهوری خلق چین امروز شنبه در پیامی ابراز اطمینان کرد شهر پکن و دولت چین بازی های پارالمپیک را در بالاترین سطح استاندارد برگزار خواهند کرد.

هو در پیامی که به مناسبت آغاز بازی های پارالمپیک پکن صادر شده، افزود: هدف برگزار کنندگان بازی ها، رعایت برابری کامل در نحوه میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک است.
سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2008 پکن تا هفدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت

کد خبر 62669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز