همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند.

پیگیری

همشهری آنلاین _  ابوذر چهل امیرانی:   همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان

  • خیابان شهید برادران مقدم مناسب‌سازی شود

همه روزه افراد زیادی از خیابان شهید برادران مقدم‌ تردد می‌کنند و حجم عبور و مرور خودروها نیز در این معبر بالاست. با وجود این، بخشی از این خیابان برای‌ تردد عابران ایمن نیست؛ چراکه پیاده‌رو مناسبی ندارد. به همین دلیل، عابران مجبورند در بخشی از این معبر یعنی بین خیابان‌های تشیع و طحان، وارد خیابان شده و به مسیر خود ادامه دهند. در چنین شرایطی امکان برخورد خودروهای عبوری با رهگذران وجود دارد و این مشکل برای معلولان و افراد کم‌توان بیشتر می‌شود. لازم است محل‌ تردد عابران در این خیابان مناسب‌سازی شود و ایمنی آن افزایش پیدا کند. خیابان‌های زیادی مثل شهید متین، برادران آقایاری، تقوایی، برزویی، سلامت و فردمحمدی هم به این معبر متصلند.
الهام خوشرو، ساکن خیابان شهید عیوض‌خانی

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان
سعید سراج/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک‌ شهردار منطقه۱۷

  • پیاده‌روسازی انجام شد

ایمنی عابران هنگام‌ تردد در خیابان شهید برادران مقدم افزایش یافته است. این خیابان در ضلع شمالی حریم خط تهران– اهواز قرار دارد و یکی از معابر مهم و پر تردد منطقه ۱۷ محسوب می‌شود؛ چراکه از محله‌های گلچین، زمزم، جلیلی و وصفنارد عبور می‌کند. به همین دلیل، برای رعایت حقوق شهروندان‌ و عابران به ساخت پیاده‌رو در قسمتی از این معبر که محل عبور عابر نداشت، اقدام شد. با ایجاد این پیاده‌رو عابران، معلولان و افراد کم‌توان می‌توانند تردد آسان و ایمنی داشته باشند. برای دسترسی اهالی به پارکینگ هم فعالیت‌های مناسب‌سازی در این معبر انجام شد. این فعالیت عمرانی در معابر پر تردد منطقه درحال انجام است و به نوبت اجرا می‌شود.
 

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان

  • آموزش بانوان فراموش نشود

پیش از شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و کلاس‌های متنوعی برای بانوان به‌خصوص بانوان سرپرست خانوار در منطقه ۱۷ برگزار می‌شد. هدف این برنامه‌ها آموزش بانوان بود تا بتوانند در خانه‌هایشان محصولات و صنایع‌دستی متنوع تولید کنند و در بازارچه‌های محلی بفروشند. چنین اقدامی نباید در شرایط کنونی به فراموشی سپرده شود؛ چراکه با شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بعضی از خانواده‌ها بیشتر شده و به دلیل بیکاری افراد شاغل یا تعطیلی برخی از مراکز تولیدی، خانواده‌ها در تأمین مخارج زندگی خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند. از مسئولان می‌خواهیم مثل گذشته فعالیت‌های خود را برای مهارت‌آموزی بانوان و خانم‌های سرپرست خانوار ادامه دهند.
مقدس جعفری، ساکن محله زمزم

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان
اکرم مقدم/ رئیس اداره بانوان شهرداری منطقه۱۷

  • مهارت‌آموزی ادامه دارد

مهارت‌آموزی، توانمندی و اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار در مرکز کوثر شهرداری منطقه۱۷ دنبال می‌شود. هدف از این کار ایجاد یک شبکه تولیدی متشکل از زنانی است که به دلایل گوناگون امکان کار و فعالیت در محیط‌های دور از محل زندگی خود را ندارند. برای تحقق این امر توجه به حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در نظر گرفته شده است. البته برنامه‌ریزی دقیق امری مهم و ضروری است و بانوان سرپرست خانواری که با تکیه بر توانمندی و اراده خود برای مدیریت خانواده تلاش می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به مرکز مهارت‌آموزی کوثر اداره بانوان یا تماس با شماره ۹۶۰۴۲۵۸۴ برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.
 

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان

  • مبارزه ویژه با جانوران موذی

متأسفانه در نهرهای آب و کوچه‌ها و خیابان‌ها شاهد تردد و تجمع جانوران موذی زیادی مثل موش هستیم و لازم است مبارزه با این جانوران به‌صورت ویژه انجام شود؛ چراکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته از تعداد این جانوران کاسته نشده است. در کنار سطل‌های زباله و زیرمخرنی‌ها تعداد موش‌ها زیاد است و از لوله‌های فاضلاب وارد خانه‌های اهالی می‌شوند. جثه بسیاری از این جانوران هم بسیار بزرگ است و کودکان و بانوان با دیدن آنها دچار ترس می‌شوند. این مشکل در محله‌های قدیمی که ساختمان‌های فرسوده دارند و نهرسازی در معابر آنها انجام نشده بیشتر دیده می‌شود، به‌طوری که به راحتی و بدون واهمه وارد خانه‌ها شده و در نهرهای آب لانه‌سازی می‌کنند.
نرگس نورخدا، ساکن محله وصفنارد

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان
معصومه غلامعلی/ رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷

  • اقداماتی علیه جانوران موزی

در عملیات بهسازی کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه، انسداد منافذ جانوران مضر شهری انجام و با مصالح مقاوم و غیرمقاوم مسدود شد. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که توجه به پاکیزگی محیط‌زیست در کاهش چشمگیر جانوران موذی مؤثر است تا شرایط برای زیست جانوران موذی فراهم نشود. در این عملیات، اکیپ مبارزه با جانوران مضرشهری اداره ساماندهی اقدام به توزیع ۱۵۹کیلوگرم سم و نصب ۳۲۰تله چسبی در معابر منطقه کردند. همچنین در۶ماه گذشته برای آموزش شهروندان توزیع یک‌هزار و ۳۸۰ برگه آموزشی و نصب ۳۰تخته بنر در اماکن عمومی و پر تردد با موضوع مبارزه با جانوران موذی انجام و در این مدت به یک هزار و ۴۳۰ پیام مردمی در سامانه ۱۳۷ رسیدگی شد.
 

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان

  • رسیدگی به بزرگراه شهید چراغی

بزرگراه شهید چراغی در مرز مناطق ۱۷ و ۱۹ قرار گرفته و همه روزه هزاران خودرو در آن‌ تردد می‌کنند. شاید قرارگیری این بزرگراه در مرز منطقه سبب شده تا مسئولان توجه زیادی به وضعیت آن نکنند؛ چون آسفالت بعضی از نقاط آن از بین رفته است. روشنایی بزرگراه هم کم است و باید اقداماتی برای رسیدگی مستمر به فضای سبز نوار میانی و نصب تابلوها و چراغ‌های خطر در طول آن انجام شود. از مسئولان شهری به خاطر اتصال خیابان زمزم به این بزرگراه قدردانی می‌کنیم چون سال‌ها برای رسیدن به این بزرگراه مجبور به طی مسافت زیادی بودیم که این مشکل حل و راه هموار شده است.
منوچهر کدخدایی، ساکن خیابان آل‌ احمد

پـیگیری از ما  پـاسخ از مسئولان
داود لطفی/ شهردار منطقه۱۷

  • بزرگراه ایمن‌سازی ‌ شد

بزرگراه شهید چراغی یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های منطقه است که خودروها در آن‌ تردد زیادی دارند. به همین دلیل، نوسازی تجهیزات و ایمن‌سازی مستمر این بزرگراه در دستورکار مدیریت شهری منطقه قرار دارد. به‌عنوان مثال، به تازگی ۴هزار و ۳۶۵مترمربع از مساحت این بزرگراه آسفالت و ۵۸۲تن آسفالت در آن توزیع شده است. ۲کیلومتر شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی هم در این بزرگراه وجود دارد که در ماه جاری لایروبی شد تا شاهد آبگرفتگی در زمان ‌بارندگی نباشیم. نصب ۴۰شاخه گاردریل، ۳۰عدد پایه گاردریل، ۸۰عدد گل گاردریل و حدود ۳۰عدد تابلو خطرنما از دیگر فعالیت‌ها در این بزرگراه بوده است و شست‌وشوی تجهیزات روزانه انجام می‌شود.
 

کد خبر 625304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha