ناظر و مسئول کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس از صدور مصرف اضطراری برای این واکسن همزمان پیش از اتمام فاز سوم کارآزمایی بالینی آن خبر داد.

واکسن کوو پارس - واکسن رازی

به گزارش همهشری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و ناظر و مسئول کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس گفت: مجوز اضطراری به این واکسن ایرانی به احتمال بسیار زیاد پس از اتمام موفقیت‌آمیز فاز دوم آزمایش بالینی و انجام بخشی از فاز سوم کارآزمایی صادر می‌شود و تعلق می‌گیرد.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر واکسن های ایرانی کووایران برکت و پاستوکووک مجوز اضطراری را دریافت کرده اند، گفت: با توجه به تایید بی‌خطر بودن، ایمنی‌زایی و موثر بودن واکسن رازی کووپارس در مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی و نیاز شدید کشور به واکسن، وزارت بهداشت به احتمال بسیار زیاد اقدام به صدور مجوز اضطراری این واکسن می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: بر اساس روال عادی، پس از اتمام کارآزمایی بالینی فاز سوم برای بررسی و تحلیل نتایج اولیه حداقل ۲ ماه زمان نیاز دارد، ولی مسئولان نظام سلامت به دلایلی از جمله اضطرار می توانند مجوز استفاده واکسن را زودتر صادر کنند که این کار برای ۲ واکسن ایرانی کرونا انجام شده است.

کوهپایه‌زاده، تعداد داوطلبان مرحله دوم واکسن رازی کوو پارس را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و  ادامه داد: واکسن رازی کوو پارس مرحله دوم کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت به اتمام رسانده است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس هم با موافقت سازمان غذا و دارو در روزهای آینده اجرا شود.

کد خبر 624251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha