وزیر بهداشت از صدور مجوز واکسن‌های انستیتو پاستور، رازی و سیناژن خبر داد.

واکسیناسیون معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در کشورمان و مرگ و میر تعداد قابل توجهی از هموطنان، تنها راه حل نجات از وضعیت فعلی واکسیناسیون با سرعت بالا در کشور است.

وی افزود: از امروز ورود محموله‌های قابل توجه واکسن به کشور آغاز شده و تا آخر هفته آینده ۱۹ میلیون دوز و تا پایان ماه‌ جاری ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجم واکسن‌های ارسالی به هر استان را بر اساس میزان واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون گسترده ۲۴ ساعته در سراسر استان‌ها مهیا شود.

عین اللهی ادامه داد: در حوزه واکسیناسیون و تسریع روند ایمن سازی کل کشور در کنار ورود حجم بالای انواع واکسن‌ها، از عموم مردم تقاضا داریم همانند شرایط خاص دوران دفاع مقدس برای واکسیناسیون هم وارد میدان شده و کمک حال کادر درمان باشند.

وی اذعان کرد: واکسیناسیون فعلی به منزله عدم ابتلا و کنار گذاشتن پروتکل‌ها نیست و تا زمانی‌که حجم بالای مردم واکسینه نشوند باید با تمام جدیت پروتکل‌ها رعایت شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت سیزدهم، شرط اصلی حفظ سمت مسؤولان، خدمت‌گزاری شبانه روزی و مردمی بودن است.

مجوز واکسن‌های انستیتو پاستور، رازی و سیناژن صادر شد

همچنین به گزارش صداوسیما، وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی کرونا جزو بهترین‌هاست، گفت: مجوز واکسن‌های انستیتو پاستور، رازی و سیناژن صادر شد. 

وی گفت: یکی از اولویت‌های ما بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست که دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس حاضر شوند.

عین‌اللهی افزود: واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده شروع می‌شود و در کنار فعالیت درسی مجازی باید ترکیبی و حضوری نیز مبنای کار باشد.

وی همچنین از واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان خبر داد و بیان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس برنامه‌ریزی شده تا بتوانند به صورت حضوری حاضر شوند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه کرونا آسیب زیادی به آموزش در دنیا و کشورمان وارد کرده است و دانش‌آموزان را از تحرک انداخته و در برخی موارد چاقی نیز اضافه شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم به آموزش برگردیم که این امر بسیار مهم بوده چرا که آموزش حضوری بسیار تأثیرگذار است.

عین‌اللهی گفت: تنها راهی که برای جلوگیری از مرگ و میر کرونا وجود دارد واکسیناسیون است که در این زمینه رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور دستورات لازم را داده و عزم ملی برای شتاب گرفتن واکسیناسیون وجود دارد.

کد خبر 624392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha