دو ورزشکار پارالمپیکی افغانستان، شنبه شب به دهکده پارالمپیک توکیو رسیدند، آن ها پیش از این یک هفته در پاریس در مرکز آموزشی وزارت ورزش فرانسه بوده‌اند.

پارالمپیک افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) از ورود دو ورزشکار افغانستان به توکیو برای شرکت در مسابقات پارالمپیک خبر داد.

زکیه خدادادی و حسین رسولی آخر هفته گذشته از طریق آنچه «عملیات بزرگ جهانی» نامیده شده به فرانسه منتقل شدند.

اندرو پارسونز، رئیس این کمیته، در بیانیه‌ای گفت: زکیه و حسین همچنان تمایل کاملی به حضور و شرکت در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دارند.

وی افزود: «[آنها] اکنون برای تحقق رویاهای خود در توکیو هستند و پیام امیدواری را به مردم سراسر جهان ارسال می‌کنند.»

به گفته IPC، این دو ورزشکار، شنبه شب به دهکده پارالمپیک توکیو رسیدند و پیش از این یک هفته در پاریس در مرکز آموزشی وزارت ورزش فرانسه بوده‌اند.

تصویر | دو ورزشکار افغان بالاخره خود را به پارالمپیک توکیو رساندند

خدادادی در رشته تکوانده و در وزن ۴۴ کیلوگرم زنان شرکت می‌کند و رشته رسولی دو و میدانی مردان است.

این خبری غافلگیرکننده پس از انصراف این ورزشکاران بود. تسلط طالبان بر افغانستان باعث شد این دو ورزشکار نتوانند به اعزام پارالمپیک برسند.

در مراسم افتتاحیه، پرچم افغانستان به صورت نمادین و توسط  یک فرد داوطلب حمل شد.

IPC با تاکید بر تمرکز کمیته المپیک بر رفاه این دو ورزشکار افزود: «ما همیشه می‌دانستیم که هر دو ورزشکار می‌توانند در توکیو ۲۰۲۰ شرکت کنند، به همین دلیل پرچم افغانستان در مراسم افتتاحیه سه شنبه رژه رفت.»

چلسی گوتل، رئیس شورای ورزشکاران IPC، از آنها استقبال کرد و گفت: «به نمایندگی از ۴۴۰۳ ورزشکار پارالمپیکی به این دو خوش آمد می‌گویم؛ اینجا برای ۹ روز آینده خانه آنها است.»

کد خبر 623277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha