تفاوت‌های خاص ورزشکاران جهانی باعث شده بازی‌های باستانی المپیک در سه گروه مختلف برگزار شود؛ این سه گروه بازی تفاوت‌های مشخصی دارند:

پارالمپیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، اشتراکاتی بین بازی‌های پارالمپیک و المپیک وجود دارد اما هر کدام از آنها چه ارتباطی با سوپرالمپیک دارند؟

شناگر پارالمپیک آناستازیا پاگونیس دختر ۱۷ ساله‌ای که از شبکه‌های اجتماعی خود برای آگاه سازی در مورد مشکلات بینایی و ورزش پارالمپیک استفاده می‌کند گفت المپیک و پارالمپیک در کنار هم وجود دارند
این دو رویداد بین‌المللی دارای ارگان‌های مختلف مدیریتی هستند اما ده‌ها سال است که پشت سر هم و در یک شهر میزبان برگزار می‌شوند و واژه «پارالمپیک» خود نیز یک پیشوند یونانی para به معنی «در کنار» دارد.

در ورزش‌های پارالمپیک، ورزشکاران بر اساس «میزان محدودیت فعالیت» به دسته‌های مختلف توانیابی گروه‌بندی می‌شوند و به مسابقه می‌پردازند؛ به همین دلیل است که برخی ورزشکاران این بازی‌ها به لحاظ ظاهری مشابه ورزشکاران المپیک هستند.

المپیک، پارالمپیک و سوپرالمپیک از سه جهت متفاوت هستند؛ ساختار سازمان‌های آنها، دسته‌بندی‌های مختلف ورزشکاران توانیاب و معیارها و فلسفه‌ای که بر اساس آن در این بازی‌ها شرکت می‌کنند.

سوپر المپیک در طول سال آموزش و رقابت را ارائه می دهد و هر دو سال یکبار بازی‌های جهانی (متناوب با رویدادهای تابستانی و زمستانی) برگزار می‌کند. جدیدترین بازیهای جهانی سوپرالمپیک در سال ۲۰۱۹ در ابوظبی برگزار شد و بازیهای بعدی نیز در سال ۲۰۲۲ در کازان روسیه برنامه ریزی شده است.

سوپرالمپیک از همه ورزشکاران دارای ناتوانی ذهنی، در تمام سطوح و از سن ۸ سال به بالا استقبال می‌کند. ورزشکاران پارالمپیک تیز برای واجد شرایط بودن باید معیارهای خاصی را رعایت کرده و استانداردهای این مسابقات را رعایت کنند.

کد خبر 622537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha