المپیک زمستانی ۲۰۲۲ کمتر از ۶ ماه دیگر در حالی در پکن آغاز می‌شود که آخرین روزهای بازی‌های المپیک تابستانی توکیو را پشت سر می‌گذاریم.

المپيك زمستاني پكن 2022

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر، به لطف کرونا بازی‌های تابستانی توکیو با یک سال تاخیر برگزار شد و در حالی که برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی جهان همچنان با انواع جدیدی از جهش‌های ویروس کرونا درگیر است، بیش از هرزمان دیگری به بازی‌های پکن نزدیک شده‌ایم. سازمان‌دهندگان المپیک ۲۰۲۲ از تکمیل بودن همه مکان‌ها و امکانات برای بازی‌های زمستانی  پکن خبر دادند و گفتند سازه‌های مربوط به پیست‌های لوژ و زمین‌های اسکیت و .. در شرف اتمام قرار دارند.

۱۲ سایت یخ و برفی بین پکن و استان همسایه، هبی که یک تفرجگاه کوهستانی بزرگ دارد، پراکنده شده و بسیاری از این امکانات کاملاً جدید هستند. برخی ورزشگاه‌ها مانند استخر مشهور «مکعب آبی» که سال ۲۰۰۸ میزبان شنای المپیک بود و طراحی‌ منحصر به فرد دارد اکنون با عنوان «مکعب یخی»، میزبان رقابت‌های کرلینگ است.

زمستان در راه است؛ المپیک ۲۰۲۲ پکن با نماد پاندا و پروژه‌های عظیم زیربنایی
ورزشگاه معکب آبی که قرار است به مکعب یخی تبدیل شود

لیو یومین، مسئول برنامه‌ریزی و کمیته سازماندهی، با اشاره به همه‌گیری کرونا گفت: «مقامات المپیک پکن در حال تلاش برای ارتقاء سیاست‌های پیشگیری و کنترل این بیماری هستند.» و از تجربه المپیک توکیو استفاده خواهند کرد. توماس باخ  رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از مقامات پکن خواسته است تا خط زمانی بازی‌های زمستانی را برای برنامه‌ریزی خود لحاظ کنند تا تاخیری مشابه المپیک توکیو ورزشکاران را تحت فشار قرار ندهد. 

در کنار نگرانی‌های مربوط به کروناویروس، برخی خواهان تحریم المپیک پکن به دلیل عملکرد چین در زمینه حقوق بشر شده‌اند. ایالات متحده از نسل‌کشی اقلیت اویغور است و گزارش‌های مربوط به حبس دسته جمعی، شکنجه و آزار در استان سین کیانگ ابراز نگرانی کرده است.

بازی‌های المپیک پکن سومین دوره پیاپی از مسابقات بین‌المللی است که در آسیا برگزار می‌شود؛ مراسم افتتاحیه قرار است روز ۱۵ بهمن ماه در ورزشگاه ملی و نوسازی شده پکن که به لانه پرندگان معروف است، برگزار خواهد شد.

عروسک شانس بازی‌های المپیک زمستانی پکن «بینگ دون دوئن» نام دارد: یک پاندا که پس از کشف یک سیارک مرموز در جنگل برفی بامبو به ابرقدرت‌های ورزش‌های زمستانی می‌رسد.

زمستان در راه است؛ المپیک ۲۰۲۲ پکن با نماد پاندا و پروژه‌های عظیم زیربنایی
دهکده المپیک پکن که بر اساس معماری بومی این کشور ساخته شده است.

علاوه بر سایت‌های مسابقه، مقامات پکن گفتند که بیش از ۳۰ پروژه زیربنایی بزرگ را نیز، از راه آهن سریع السیر گرفته تا بزرگراه‌های جدید و شبکه انتقال نیروی پیشرفته، به پایان رسانده‌اند تا به برگزاری بهتر این مسابقات کمک کند.

پروژه های عظیم ساختمانی همچنین شامل دهکده المپیک جدید و اقامتگاه اهالی رسانه و کارکنانی است که برای برگزاری بازی‌ها از چین دیدن خواهند کرد.

تصویر اول مربوط به ورزشگاه ملی پکن است که به آشیانه پرندگان مشهور است.

کد خبر 619128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha