کلم بروکلی یکی از سالم‌ترین غذاهای روی زمین است که کالری بسیار پایین و خواص متعددی دارد.

Broccoli - کلم بروکلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سبزیجات سبزرنگ سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است که برای قلب، مغز، استخوان‌ها، سیستم ایمنی بدن و سلامت روده مفید است.

کلم بروکلی همچنین در کاهش التهاب خون نقش بسیار موثری داشته و توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌شود. کلم بروکلی همچنین می‌تواند از بیماری عروق خونی جلوگیری کند.

از دیگر فواید کلم بروکلی می‌توان به جلوگیری از بیماری کبد چرب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود عملکردهای مختلف مغز به خصوص همراه با افزایش سن و در نهایت افزایش طول عمر اشاره کرد.

با وجود این، کلم بروکلی یک عارضه جانبی دارد که بسیاری از افراد نسبت به آن آگاهی ندارند. بروکلی می‌تواند باعث ایجاد نفخ در بدن شما شود و از این رو افرادی که مستعد دچار شدن به نفخ هستند باید در خوردن آن محتاط باشند.

علاوه بر کلم بروکلی، بسیاری دیگر از انواع کلم‌ها مانند کلم پیچ و گل کلم، نفخ شدیدی را در دستگاه گوارش ایجاد کرده که در بعضی موارد می‌تواند با درد نیز همراه باشد.

بروکلی و بسیاری دیگر از انواع کلم‌ها حاوی ماده‌ای به نام رافینوز هستند که روده کوچک شما توانایی هضم آن را ندارد و بدون تغییر به روده بزرگ شما منتقل می‌شود.

این ماده در روده بزرگ شما توسط باکتری‌ها تخمیر می‌شود و گاز متان تولید می‌کند. علاوه بر این، بروکلی حاوی فیبر بالایی است که هنگام هضم باعث ایجاد گاز بدبوی هیدروژن سولفید می‌شود.

یکی از راهکارها برای کاهش عوارض منفی انواع کلم‌ها از جمله بروکلی، پختن آن‌ها پیش از خوردن است که باعث می‌شود تا فرایندی که در دستگاه گوارش شما آغاز می‌شود، زودتر شروع شده و بدن شما گاز کمتری تولید کند.

کد خبر 622908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha