یک گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که افراد واکسینه‌نشده نسبت به افراد واکسینه‌شده با احتمال ۵ برابر بیشتری ممکن است دچار عفونت کرونا و با احتمال ۲۹ برابر بیشتری ممکن است به علت کووید-۱۹ بستری شوند.

COVID VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی مبنای یافته‌های این بررسی بر اساس بیش از ۴۰۰۰۰ مورد کووید گزارش‌شده در منطقه لوس‌آنجلس در فاصله اول مه (۱۱ اردیبهشت) تا ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد) است، نشان می‌دهد که در هنگامی در ۲۵ ژوئیه سویه‌ی دلتا به سویه‌ی غالب کرونا بدل شد: «عفونت و بستری‌شدن در میان اشخاص واکسینه‌نشده به ترتیب ۴.۹ برابر و ۲۹.۲ برابر افراد کاملا واکسینه‌شده بود.»

پژوهشگرانی که این بررسی را انجام داده‌اند می‌گویند یافته‌هایشان تایید می‌کند که اشخاص واکسینه‌شده در صورت دچار شدن به عفونت با احتمال بسیار کمتر دچار بیماری شدید می‌شوند و ممکن است تنها علائم خفیفی بروز دهند.

از طرف دیگر به گفته این پژوهشگران از آنجایی که افراد واکسینه‌شده هم ممکن است دچار کووید بشوند و علائم خفیفی داشته باشند، توصیه می‌شود افراد واکسینه‌شده همچنان ماسک بزنند تا از انتشار احتمالی ویروس از آنها به افراد واکسینه‌نشده که ممکن است به شدت بیمار شوند، جلوگیری شود.

این پژوهشگران همچنین دریافتند حتی هنگامی که موارد مثبت آزمایش با سویه‌ی واگیرتر دلتا در این منطقه آمریکا از ۸ درصد به ۹۰ درصد در پایان ماه ژوئیه رسید، باز هم واکسن‌ها باعث حفاظت افراد در مقابل علائم شدید شدند.

کارشناسان می‌گویند یافته‌های این پژوهش با داده‌های پژوهش‌های دیگر مطابقت دارد که نشان می‌دهند گرچه سویه‌ی دلتای کرونا ممکن است در افراد واکسینه‌شده باعث ایجاد عفونت شود (عفونت‌های رخنه‌ای) شود، اما واکسیناسیون به شدت باعث کاهش موارد بیماری شدید و بحرانی و مرگ ناشی از آن می‌شود.

کد خبر 622704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha