نخست‌وزیر پیشین عراق در گفت‌وگویی به دلیل عدم مشارکتش در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی و آینده اوضاع سیاسی ایران پرداخت.

نوری مالکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف دولة القانون در گفت وگو با شبکه رووداو در پاسخ به این سوال که عدم حضور شما در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی علیرغم حضور بسیاری از سیاستمداران عراقی و روسای احزاب برای ما و تمام عراقی ها بسیار عجیب بود، دلیل این امر چیست؟ آیا دعوت شدید و شما دعوت را نپذیرفتید و یا دلیل دیگری دارد، گفت: اولا من با آقای رئیسی روابط شخصی و دوستانه دیرینه دارم و بیش از یک بار با او دیدار داشتم، دوما آن ها زمانی که تنها سه نفر از عراق را دعوت کرده بودند من جزو آن سه نفر بودم.

وی گفت: من قصد داشتم در آن مراسم شرکت کنم اما با نزدیک شدن موعد سفر احساس کردم که به کرونا مبتلا شدم بنابراین مشغول دادن آزمایش و کارهای پزشکی شدم و از ترس بد شدن وضعیت سلامتی خود از سفر منصرف شدم ، من هیچ دلیلی برای عدم مشارکت ندارم و تنها دلیلم احساس ابتلا به ویروس کرونا بود.

مالکی در پاسخ به این سوال که آیا به کرونا مبتلا بودید گفت: الحمدلله آزمایش دادم و مبتلا نبودم.

رئیس ائتلاف دولت قانون در پاسخ به این سوال که آیا واکسن زدید گفت: بله ، دو دوز واکسن فایزر.

نوری مالکی درخصوص آینده ایران در زمان ریاست جمهوری رئیسی تاکید کرد:درخصوص جمهوری اسلامی اختلافاتی که میان اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود داشت شکاف هایی در وحدت نظام سیاسی ایجاد می کرد، امروز تقریبا نظام سیاسی در جمهوری اسلامی یکپارچه شد و  همگی از خط اصولگرایان هستند. این مساله باعث می شود که ایران در مقابله با چالش های موجود پیشرفت کند.

وی گفت:من بر این باورم که این امر موجب ثبات بیشتر در ایران شود اما به این معنا نیست که خط مقابل کلا از روند سیاسی دور شود ، اگر جمهوری اسلامی به دنبال ثبات بیشتر است باید خط مقابل نیز در تشکیل دولت شریک باشد و این مساله عجیبی نیست .

کد خبر 622454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha