مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درطول ماه مبارک رمضان، 30 جشن ویژه را در30 بوستان پایتخت برگزار می‌کند.


این برنامه‌ها با نام «هلال نعمت و احسان» شب‌های ماه مبارک، از امشب تا پایان رمضان به‌ترتیب در 5 بوستان لاله، طبیعت، بعثت، گفت‌وگو و ملت از ساعت 21 تا 23هر شب به جز ایام قدر اجرا خواهند شد.

به گفته قائم مقام سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران، آغازگر جشن‌های رمضان شهرداری، پارک لاله خواهد بود که تا 14 شهریور، مکان برگزاری جشن‌هاست.

پس از آن، 15 تا 19 شهریور در پارک طبیعت، 20 تا 24 شهریور در پارک بعثت و 25 تا 28 شهریور در پارک گفت‌وگو، جشن‌ها برگزار می‌شوند.

سپس بعد از چند روز تعطیلی شب‌های قدر، 3 تا 9 مهر، یعنی پایان ماه مبارک رمضان در پارک ملت، ادامه می‌یابند. تعیین این پارک‌ها نیز به‌علت پراکندگی جغرافیایی‌شان در گستره شهر تهران است تا همه اهالی پایتخت، امکان حضور در این جشن‌های مفصل را داشته باشند.

مجید سرسنگی در این باره می‌گوید: «برنامه‌های امسال سازمان نسبت به سال گذشته 35درصد رشد داشته و پیش‌بینی ما این است که این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان به 40 درصد افزایش یابد.»

اما باقی ماجرا

اما برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری که هر سال برای ماه مبارک رمضان تدارک خاصی می‌بیند، تنها به جشن‌های شبانه خلاصه نمی‌شود؛ برعکس، شهرداری، امسال تلاش کرده است نسبت به سال‌های گذشته، علاوه بر رشد کمی یادشده، شیوه‌های خلاقانه‌تری را نیز به کار گیرد.

بلوتوث: یکی دیگر از برنامه‌های جالب و جدید این سازمان، راه‌اندازی 5 ایستگاه با همکاری مترو برای ارسال پیام از طریق بلوتوث به تلفن‌های همراه است.

سرسنگی که صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره این برنامه عجیب می‌گوید: «هدف از این اقدام، انعکاس مطالب مرتبط با رمضان و ادعیه ویژه این ماه مبارک است.»

روزه‌اولی: قرار است مسابقه جالبی نیز ویژه نوجوانانی که امسال برای نخستین بار تجربه عجیب روزه‌داری را کسب می‌کنند، برگزار شود. در این مسابقه، بچه‌های تهرانی باید خاطرات خود را بنویسند و برای سازمان بفرستند تا بعدا به‌صورت یک مجموعه خواندنی در کتاب نفیسی چاپ شود.

جایزه‌ای که می‌تواند بیش از هر چیز دیگری بچه‌ها را خوشحال کند. علاوه بر این، برای روزه‌داران دیگر هم مسابقه کتابخوانی، محفل انس، معرفی کتاب و... پیش‌بینی شده است.

لوح فشرده: مثل همیشه، انتشار لوح فشرده و آلبوم‌های مذهبی نیز در برنامه‌های رمضانی امسال دیده می‌شود.

به گفته سرسنگی، به‌علت همزمان شدن هفته «دفاع مقدس» با روزهایی از ماه مبارک رمضان، لوح فشرده‌ای با عنوان «یک قدم تا خدا» با محتوای نیایش‌های رزمندگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد که دستپخت معاونت فرهنگی این سازمان با همکاری فرهنگسرای پایداری است.

علاوه بر این، 2 آلبوم «سروش ستایش» و «موذن‌زاده اردبیلی» در گرامیداشت استاد موذن‌زاده، در همین ایام منتشر می‌شوند.اما فرهنگسراهای دیگر نیز در روزهای رمضان، برنامه‌های بیشتری خواهند داشت.

اجرای مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی از جمله این برنامه‌هاست. سرسنگی در این باره می‌گوید: «همیشه فرهنگسراها نقطه مقابل مساجد دیده می‌شد، اما معتقدیم که اینگونه نیست و این دو نهاد مکمل یکدیگرند و باید ارتباط نزدیکی با هم برقرار کنند.»

امسال قرار است فرهنگسراها در 122 مسجد برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی حضور یابند اما علاوه بر این برنامه‌ها، فرهنگسراهای تهران 255 برنامه مستقل نیز در طول ماه رمضان خواهند داشت.

جشنواره و تور: یک اقدام جالب دیگر، برگزاری تورهای شهری به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که شهروندان تهرانی را از محله‌های خود به مصلای تهران می‌برد؛

ضمن این‌که قرار است 2 جشنواره در مناطق مختلف پایتخت برگزار شود: جشنواره‌ای با نام «سحری‌خوانان» و جشنواره‌ای ویژه عکس رمضان که بیشتر بر عید فطر متمرکز خواهد بود. قرار است عکس‌های منتخب این جشنواره هم در کتاب نفیسی چاپ شوند.

تهران از نگاه 3 فیلمساز

مجید سرسنگی دیروز از یک برنامه جالب سازمان فرهنگی هنری تهران خبر داد.

به گفته او، امسال یک طرح‌ سینمایی، به کارگردانی داریوش مهرجویی، مهدی کرم‌پور و سیف‌الله داد تولید خواهد شد که فعلا در مرحله عقد قرارداد است. در این طرح، این 3 فیلمساز، تهران را از نگاه خود به تصویر می‌کشند.

کد خبر 62243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز