مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در خصوص واکسیناسیون افراد بسترگرایی که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، توضیحاتی ارائه کرد.

افرهد بسترگرا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی سراج مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی در خصوص واکسیناسیون افراد بسترگرایی که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، گفت: در این رابطه با همکاران وزارت بهداشت هماهنگی به عمل آمده و در این راستا جلسه‌ای برگزار شده است. حتی دوستان ما در وزارت بهداشت، گروه‌هایی که در این خصوص می‌توانند کمک کنند را رایزنی و شناسایی می‌کنند. ما منتظر اعلام وزارت بهداشت هستیم که به ما اعلام کنند آیا امکان اعزام تیم‌های سیار و مراجعه به منازل این گروه از افراد بسترگرا را دارند. سازمان بهزیستی در این خصوص هماهنگی لازم را انجام می‌دهد.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاعات افراد بسترگرای خیلی شدید هم در بین اطلاعات ۵۱۷ هزار نفری است که به وزارت بهداشت با شماره ملی و مشخصات اعلام شده است، یقینا اعلام اسامی افرادی که تاکنون به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند، مشخص می‌کند که چه تعداد افراد امکان مراجعه ندارند. لذا با اعلام اسامی این افراد، بهزیستی آمادگی دارد که ضمن بررسی وضعیت این افراد در اسرع وقت و تایید عدم امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون، درخصوص اعزام تیم‌های سیار توسط واحدهای تابع وزارت بهداشت هماهنگی لازم را با دانشگاه‌های علوم پزشکی به عمل آورد.  

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود برخی از خانواده‌ها امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را داشته باشند و به ادارات کل بهزیستی هم اعلام شده که درخصوص ایاب و ذهاب این گروه از افراد حداکثر مساعدت را داشته باشند، اما برای تعدادی از افراد با وجود همه این تمهیدات امکان مراجعه وجود ندارد. بنابراین در مرحله بعد برای این گروه از افراد این اطلاعات می‌تواند به ما کمک کند و در حال حاضر این اطلاعات فقط در اختیار وزارت بهداشت است و سازمان بهزیستی هم درخواست کرده که آخرین اطلاعات مربوط به ۵۱۷ هزار نفر که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند، در اختیار بهزیستی قرار گیرد تا در ادامه برای آن گروه هم برنامه‌ریزی شود.  

کد خبر 622145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha