جهانی که در آن زندگی می‌­کنیم سرشار از ناشناخته‌هایی است که می‌­توانیم تنها به مقدار کمی از آنها اشراف پیدا کنیم. درک شگفتی‌های جهان ما از عمر کوتاه انسان و درک و عقل­مان که محدود است برنمی‌­آید. افزایش آگاهی از جهان تا حد زیادی در گرو کتاب‌هایی است که می­‌خوانیم.

image-20210823113509-1.jpeg

کتاب‌ها باعث زنده شدن ایده‌های کودکیمان می­شوند. ما را با خودمان روبرو می­کنند و می­بینیم که گاهی تا چه اندازه از تنهایی و تنها شدن با خودمان لذت نمی­بریم و ترجیح می­دهیم با تلفن همراه سرگرم شویم تا اینکه زمانی را برای روحمان صرف کنیم و کتاب بخوانیم و بیشتر با خودمان آشنا شویم. اگر شما دوست دارید بیشتر خودتان را بشناسید و آگاهانه تر زندگی کنید می­توانید با کتاب ها همراه شوید. ما می­خواهیم کتاب‎هایی را به شما معرفی کنیم تا به آگاهانه زندگی کردن­تان کمک کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل است که این شخص بنیانگذارد لوگوتراپی، یک اعصاب شناس و پزشک آمریکایی است که در اتریش متولد شده. این کتاب طی سه سال تجربه اسارت در اردوگاه نازی ها نوشته شد. کتاب در واقع بعد از دوران اسارت او نوشته شده و تجربیات خودش را در این کتاب داشت کرده است.

ایده لوگوتراپی (که در اینجا بیشتر توضیح داده شده است) در واقع در دوران اسارت به فکر ویکتور فرانکل رسید و آن را تبدیل به یک کتاب کرد. مجله نیویورک تایمز در مورد این کتاب نوشته که اگر یک کتاب باشد که در زندگی حتما باید بخوانید این همان کتاب است. چطوری برای بالا بردن میزان آگاهی شما از جهان و روان خودتان. ویکتور فرانکل در این کتاب در مورد تجربیات مختلفی می‌نویسد به عنوان مثال فرانکل در یکی از تجربیاتش می‌نویسد که در این اردوگاه از هر ۲۸ نفر تنها یک نفر زنده میماند. کسی که می‌مرد زیر شکنجه ها دوام نمی‌آورد و کسی که زنده می‌ماند یک هدف و یک معنا برای خود در زندگی پیدا کرده بود و باعث می‌شد که در میان آن همه سختی تحمل بیاورد.

در جایی از این کتاب می‌خوانیم:

زمانی که ویکتور فرانکل لباسی برای پوشیدن نداشت مرده‌ای را پیدا می‌کند. لباس‌های او را در می‌آورد و در جیب لباسش کاغذی پیدا می‌کند که روی آن نوشته بود خدای خودت را با تمام وجود دوست داشته باش.

۲. کتاب اثر مرکب

سه کتاب که خواندن آنها سطح آگاهی شما را بالا خواهد برد

اثر مرکب نوشته دارن هاردی یکی دیگر از کتاب هایی است که باعث بالا رفتن میزان آگاهی شما می‌شود. اثر مرکب آغاز جهشی در زندگی، درآمد و موفقیت است. در این کتاب می‌خوانید که نباید به دنبال این باشید که در زندگی به یکباره اتفاق تکان‌دهنده رخ دهد تا موفقیتی برایتان حاصل شود و موفقیت قطره قطره ساخته می شود. هیچ اتفاق بزرگ و ماورایی نیست که به یکباره جهش صعودی برایتان در زندگی پدید آورد بلکه تمام عادت های روزانه شما باعث به وجود آمدن یک موفقیت عظیم در زندگیتان خواهد شد. شما می‌آموزید با انجام دادن کارهایی کوچک و برداشتن قدم های کوچک و مشخص نتایج شگفت انگیز را برای راه موفقیت‌تان داشته باشید. به عنوان مثال در جایی از این کتاب می خوانید که یک هواپیما را در نظر بگیرید که از نیویورک به مقصد پاریس حرکت می کند. اگر دماغه هواپیما یک سانت به سمت بالا یا حتی پایین باشد این هواپیما هرگز به مقصد نخواهد رسید. یا اگر یک نخ سیگار بکشید شما نخواهید مرد اما اگر این کار را باز هم تکرار کنید به مرور بیمار می‌شوید و خواهید مرد و یا اگر یک غذای چرب یا یک پیتزا را بخورید شما دچار مشکلات قلبی نخواهید شد اما اگر هر روز این رژیم غذایی را رعایت کنید بی شک شما دچار مشکلات و بیماری می‌شوید و به مرور از بین می روید. این کتاب با آموزش برنامه ریزی و ذره ذره پیش رفتن به شما می‌آموزد که قرار نیست همه چیز را یک شبه تغییر دهید اما با انجام یک میزان مشخص از کاری به صورت روتین حتماً شما می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید به عنوان مثال اگر می‌خواهید اندامی ایده آل داشته باشید روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کردن یا پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و یا اگر می‌خواهید به فردی ثروتمند تبدیل شوید همیشه مقدار مشخصی از درآمدتان را به عنوان پس انداز کنار بگذارید.

کتاب اثر مرکب کتابی اثر گذار و آگاهی بخش است بنابراین مطالعه آن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

۳. قدرت انضباط فردی

سه کتاب که خواندن آنها سطح آگاهی شما را بالا خواهد برد

کتابی اثر گذار از سخنران معروف برایان تریسی که بی شک در تنظیم برنامه ای برای موفقیتتان به شما کمک خواهد کرد. این کتاب به شما می آموزد که چگونه می توانید هوشمندانه و با آگاهی تصمیم بگیرید. گاهی شما نیاز دارید که بدون انجام هیچ کاری تنها فکر کنید و با فکرت آن یک موضوع را جلو ببرید تا جایی که نیاز به عمل کردن باشد. همچنین این کتاب به شما می آموزد که از اهمال کاری دست بردارید و کارهای تان را عقب نیندازید. اگر کتاب قورباغه را قورت بده از برایان تریسی را خوانده باشید حتماً به یاد دارید که در آن کتاب نیز به انجام کارها در زمان خودشان و جلوگیری از عقب انداختن آن به خوبی و با ظرافت اشاره شده بود. برایان تریسی در جایی از این کتاب می‌گوید که روزی با یکی از دوستانم که نویسنده بود و دکترای ادبیات داشت در حال صحبت بودم می‌گفت که می‌خواهد کتابی بنویسد اما هیچگاه این کار را انجام نداد و ۲۵ سال بعد از آن روز اولین کتابش را منتشر کرد. و اما من که نویسنده نبودم سالی حداقل چهار کتاب با فروش میلیونی به چاپ می‌رساندم. دلیل این امر این بود که برایان ترسی می‌گوید ابتدا برای خود هدف گذاری می‌کرد پس از آن برای هدفش برنامه ریزی می‌کرد در انتها آن را انجام می‌داد. شاید انجام دادن یک کار و هدف خیلی راحت به نظر نرسد به این دلیل که تنها کسانی دست به عمل می‌زنند که اعتماد به نفس کافی برای انجام کاری را داشته باشند.

کتاب های دیگری مانند رمان گتسبی بزرگ در نسخه pdf یا الکترونیک هم می­توانند سطح آگاهی شما از دنیای پیرامون­تان را بالا ببرند البته توجه داشته باشید که ترجمه‌ای از این کتاب را تهیه کنید که به درستی تمام کتاب را تعریف کرده باشد و تغییری در متن آن به وجود نیاورده باشد.

کتاب های که حالت رمان گونه دارند مانند بابا لنگ دراز اثر جین وبستر هم می­توانند با سرگرم کردن شما باعث شوند تا خلاقیت دهنیتان آشکار شود و سطح دانش و آگاهیتان از خودتان ارتقا یابند. همچنین کتاب صوتی این اثر با صدای زهره شکوفنده نیز در سایت فیدیبو قابل شنیدن و دانلود است.

 در این مقاله سعی داشتیم تا به معرفی برترین ها در حوزه آگاهی و موفقیت به شما کمک کنیم تا بهترین راه را برای موفقیت خود انتخاب کنید. اگر به خلاصه ای که در مورد هر کتاب نوشته شد علاقه مند هستید می­توانید آن کتاب را به صورت کامل مطالعه کنید.

کد خبر 622106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha