رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به مشکل کمبود جوجه یکروزه گفت: کمبود و گرانی جوجه یکروزه همچنان ادامه دارد و دیروز ۲۵ مرداد قیمت هر قطعه جوجه یکروزه تخمگذار ۱۶ هزار تومان بود در حالی که نرخ مصوب آن ۸ هزار تومان است.

جوجه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ناصر نبی پور قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ را ۱۷۸۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: برخی حتی این رقم را بالای ۱۸ هزار تومان برآورد می‌کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ نیز درب مرغداری به ١٧٣٠٠ تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: با این وجود با توجه به قیمت مصوب که دولت اعلام کرده، مرغداران ناچار هستند هم اکنون تخم مرغ را درب مرغداری ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلوگرم بفروشند؛ البته ما مستنداتی که گویای افزایش قیمت تمام شده است را به دستگاه‌های مسئول ارائه داده و منتظر تعیین نرخ جدید تخم مرغ هستیم.

نبی پور بیان کرد: به دلیل تغییر دولت و جابه‌جایی مسئولان این مسأله به تعویق افتاده و امیدواریم که بعد از روی کار آمدن وزیر جدید، فوراً در دستور کار قرار بگیرد.

نبی پور با اشاره به اینکه وضعیت نهاده‌های دامی نیز تغییر چندانی نداشته و بهبود نیافته است، ادامه داد: ما نهاده‌ها را از سامانه بازارگاه خریداری می‌کنیم اما گاهی به دلیل تغییراتی که در بارگیری وجود دارد ناچار به تأمین آن از بازار آزاد هستیم.

به گفته این فعال بخش خصوصی، نهاده‌هایی که از بازارگاه خریداری می‌شود، گاهی بین هفت روز و گاهی حدود دو ماه طول می‌کشد تا به دست تولیدکننده برسد اما بیشتر اوقات فاصله میان خرید نهاده تا رسیدن آن به دست تولیدکننده ١٠ روز است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، مشکل حمل و نقل را دلیل اصلی این تأخیر معرفی کرد.

نبی پور با اشاره به وضعیت بازار تخم‌مرغ در روزهای آینده گفت: ما به دنبال اصلاح نرخ مصوب هستیم اگر قیمت اصلاح شود، تشکل‌ها اجازه نخواهند داشت که نرخ بالاتر برود به شرط اینکه وقتی در بازار با افت قیمت مواجه شدیم دولت تخم‌مرغ را به نرخ مصوب خریداری کند تا تولیدکنندگان زیان نکنند.

کد خبر 621227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha