شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

از زمانی که تصور می‌شد هرچه انسان فربه تر و چاق‌تر باشد، سالم‌تر و شادتر خواهد بود مدت زیادی می‌گذرد

دانشمندان سال‌هاست که به این نتیجه رسیده‌اند، چاقی منشأبسیاری از بیماری‌هاست و بر خلاف تصور گذشته، انسان‌های لاغر افراد ضعیف و رنجوری نیستند. به همین دلیل بحث تناسب اندام و رژیم‌های لاغری این روز‌ها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

اما نباید از این نکته غافل شد که گاهی تبلیغات بیش از حد و اظهارات اطرافیان، افراد را به نوعی بیماری دچار می‌کند که با وجود تناسب اندام گمان می‌کنند چاق هستند و به همین دلیل از خوردن غذا امتناع می‌ورزند.

این بیماری که به نام انورکسیا مشهور است، اخبار شیوع آن در بین جوانان و حتی کودکان چشمگیر شده است. طبق آخرین یافته‌های متخصصان، نوع برخورد والدین با کودکان، در دچار شدن آنها به این بیماری بسیار تاثیر‌گذار است.

به گفته آنها در صورتی که والدین، چاقی را یک کابوس برای کودکان خود جلوه دهند و همواره آنها را ملامت کنند، ریسک دچار شدن آنها به این بیماری تشدید می‌شود.

پزشکان می‌گویند در صورتی که والدین به تناسب اندام کودکان خود علاقه دارند، باید از طریق فشار مثبت شامل ورزش و رژیم غذایی صحیح، آنها را آموزش دهند. این درحالی است که سرکوفت زدن و تمسخر کودکان چاق، آنها را به سوی غذا نخوردن و سوءتغذیه سوق می‌دهد.

کد خبر 62021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز