سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای اعمال محدودیت‌های شدید باید بسته‌های حمایتی برای اصناف در نظر گرفته شود و موضوعاتی مثل مالیات، کرایه‌ها و چک‌های برگشتی آن‌ها هم مدنظر قرار گیرد تا بتوان به تصمیمی قاطع در این مورد رسید.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  پس از نشست ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به گسترش شیوع کرونا و نیاز به اقدامی قوی و سریع برای مقابله با آن اشاره و اظهار کرد: به همین منظور رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستار تشکیل جلسه‌ای شد تا در آن نظرات کارشناسان برای مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار گیرد تا یک پیشنهاد مشخص تعیین شود.

وی گفت: پس از این جلسه هم جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود تا برای شرایط موجود تصمیمی گرفته شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: هیچ راهی برای مقابله با کرونا وجود ندارد. جز اینکه ما به سمت محدودیت‌های شدید برویم.

رئیسی گفت: منظور من از محدودیت‌های شدید تعطیلی مطلق نیست، بلکه محدودیت‌های شدید برای مسافرت‌ها، ترددها، تجمع‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مثل زدن ماسک، بیماریابی و... است.

وی افزود: برای اعمال محدودیت‌های شدید باید بسته‌های حمایتی برای اصناف در نظر گرفته شود و موضوعاتی مثل مالیات، کرایه‌ها و چک‌های برگشتی آن‌ها هم مدنظر قرار گیرد تا بتوان به تصمیمی قاطع در این مورد رسید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شهر مشهد را نمونه‌ای از کم‌توجهی به مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: هم اکنون بیمارستان‌های مشهد خیلی شلوغ و از طرف دیگر هتل‌های مشهد هم ۷۰ درصد پر است.

آقای رئیسی با اشاره به اینکه شلوغی حرم و بازار مشهد سبب شیوع بیماری کرونا می‌شود، افزود: ۳۰ درصد بیماران بستری در مشهد از خارج از استان هستند که در این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی گفت: بدین ترتیب لازم است تا پروازها، تردد خودروهای شخصی و حتی اتوبوس‌ها و ظرفیت هتل‌ها مورد بازنگری قرار گیرد و ورودی شهرها کمتر شود تا بتوانیم با قطع زنجیره کرونا آرامش را بازگردانیم.

کد خبر 620142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha