دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از آغاز به کار بیمارستان امام خمینی(ره) کرج که کلیپ تعطیلی آن در اوج شیوع کرونا منتشر شده، خبر داد.

آی‌ سی یو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چند روز پیش کلیپی در فضای مجازی از تخت‌های خالی ICU بیمارستان امام خمینی کرج منتشر شد و در آن گفته شد که علی‌رغم وجود ۱۵ تخت فعال در ICU و ۲۲۰ تخت بیمارستانی، از امکانات موجود در این بیمارستان در شرایط حاد کرونایی به دلیل سوء مدیریت استفاده نمی شود. انتشار این کلیپ انتقاد هایی را از سوی کاربران در فضای مجازی به دنبال داشت.

به دنبال انتشار این کلیپ و اعتراض مردم، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد: به دنبال دریافت گزارشی از فضای مجازی در مورد تخت های خالی ICU بیمارستان حضرت امام (ره) در کرج، موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری کردم. متوجه شدم این بیمارستان دو سال پیش در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته اما به علت عدم اجرای تعهدات بخش خصوصی و اختلافات پیش‌آمده، مالکان قبلی تقاضای برگشت داده اند. اکنون این پرونده در مراجع قضایی در دست بررسی است.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت بهداشت در این شرایط تقاضای در اختیار گرفتن تخت های خالی را برای بیماران کرونایی را اعلام کرده که تاکنون در اختیار آن قرار نگرفته است. از قوه قضاییه تقاضا می کنم هرچه زودتر به پرونده رسیدگی و آن را خاتمه دهد و تخت ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار شده با دستور قضایی اجازه استفاده از این بیمارستان در این شرایط سخت برای بیماران کرونایی به وزارت بهداشت داده شود. به صورت ویژه موضوع را پیگیری خواهم کرد و نتیجه آن را اطلاع رسانی می کنم.

بیمارستان متعلق به کدام نهاد است؟

محمد فتحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز ۲ روز پیش به ایسنا گفت: سهامداران اصلی بیمارستان امام خمینی کرج، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز هستند و بیمارستان متعلق به دانشگاه نیست. دانشگاه با تمام ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و کادر درمان خود توانسته خدمات مطلوبی را به بیماران و مراجعان داشته باشد.

فتحی گفت: علی‌رغم اینکه موج پنجم بسیار شدیدتر از موج های قبلی بوده، در خدمات دانشگاه به مردم خللی ایجاد نشده است.

وی افزود: مکاتبات و پیگیری های لازم با مقامات استان برای اینکه بتوانیم از ظرفیت درمانی این بیمارستان در جهت ارائه خدمات  به بیماران مبتلا به کرونا استفاده کنیم، انجام شده است. امیدواریم موانع قانونی آن با همت مسئولان مربوطه رفع شود تا این بیمارستان نیز به عنوان پشتیبان دانشگاه قرار گیرد.

فتحی خاطر نشان کرد: اضافه شدن فضای درمانی بیمارستان امام خمینی کرج در شرایط کنونی بیماری کرونا حتی به صورت موقتی  بسیار موثر خواهد بود و طی مکاتبه‌ای که دانشگاه با استانداری البرز در این خصوص  انجام داده، پیشنهاد شده است تا در صورت نیاز و تا زمان فروکش شدن بیماری در استان، بیمارستان امام خمینی (ره) با تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی به صورت موقت در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

ورود دستگاه قضا به تعطیلی بیمارستان

در این میان دستگاه قضا نیز به تعطیلی بمارستان یادشده در شرایط اوج کرونا ورود کرده است. حسین اعظمی چهاربرج، دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از تعیین تکلیف وضعیت مدیریت بیمارستان امام خمینی کرج خبر داد و به میزان گفت: طی جلساتی که در خصوص مشکلات این بیمارستان برگزار شد، وضعیت مدیریت آن تعیین تکلیف شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند این موضوع ارتباط مستقیمی با دادگستری نداشت، اما این اقدام دستگاه قضا فقط از باب حمایت از خدمات‌رسانی درمانی صورت گرفت.

اعظمی چهاربرج بیان کرد: این بیمارستان از روز سه‌شنبه (فردا ۱۹ مرداد) با مدیریت جدید آغاز به کار خواهد کرد.

کد خبر 619772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha