ضریب خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در بعضی از مناطق مازندران بیش از ۴۰ درصد است. در حالی که این آمار در کل کشور ۱۲ و در سیستان و بلوچستان در اوج بیماری ۸ بود.

کرونا در ایران - آی سی یو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۹۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند

 وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۴۱۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده  از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان هم اکنون ۲۶۵۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۶۹ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۳۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۷ بیمار جدید بستری و ۲۱۸ بیمار هم ترخیص شدند و ۴۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر ۳۹۸۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

ضریب ابتلای ۴۰ درصدی به کرونا در برخی مناطق

ضریب خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در مازندران بیش از ۲۵ بوده و حتی در بعضی از مناطق مثل آمل بیش از ۴۰ است، یعنی در آمل به طور روزانه با ۴۰ مورد بستری در هر صدهزار نفر جمعیت مواجهیم ، این در حالی است که این آمار در کل کشور ۱۲ و در سیستان و بلوچستان در اوج بیماری ۸ بود.این وضعیت نشان می دهد علی‌رغم مواجه شدن با بحران شدید از آغاز موج پنجم بیماری تا کنون کادر  درمان توانستند  با تمام قوا و ظرفیت در خدمت به مردم پایداری کنند.

به گفته کارشناسان، در مازندران با موارد افزایش میزان بستری ها در مراکز درمانی به نسبت جمعیت مواجهیم بنابراین در بیمارستان ها باید ظرفیت بستری موقت را افزایش داد.

سرعت واکسیناسیون گروه های هدف در مازندران تقریبا دو برابر کشور است، به طوری که آمار کل کشور ۱۹ درصد بوده ولی در مازندران برای ۳۳درصد گروه های هدف واکسیناسیون انجام شد. مدافعین سلامت در بخش بهداشت  با تمام توان در امر واکسیناسیون هم استانی های عزیز بسیج شده اند.

کد خبر 619755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha