مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

با ثبت رکورد جدید مرگ‌های کرونایی در مازندران و فوت ۵۵۰ نفر در یک شبانه‌روز، تعداد قربانیان کرونا در این استان طی ماه جاری به ۴۴۶ نفر و از ابتدای امسال تا کنون به ۱۲۰۸ نفر رسید.

کرونا در ایران ـ مرگ ـ فوت

به گزارش همشهری آنلاین، موج پنجم کرونا و سویه هندی این ویروس در مازندران روز به روز وضعیت را وخیم‌تر از قبل می‌کند و همچنان در حال افزایش آمارهای کرونایی است. به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته جان ۵۰ مازندرانی دیگر را در مراکز درمانی این استان گرفت و مجموع تعداد قربانیان کرونا در این استان از ابتدای سال جاری تا کنون را به ۱۰۲۸ نفر رساند.

آمار عجیب و نگران‌کننده مرگ‌های کرونایی در مازندران در حالی رقم می‌خورند که نگاهی به آمارهای کشوری نشان می‌دهد میانگین مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در این استان بسیار بالاست و به ویژه در مرداد افزایشی بسیار عجیب و نگران‌کننده داشت.

بر اساس آمارهای رسمی از یکم مرداد تا ۳۱ تیر یعنی طی ۱۲۴ روز در مازندران ۷۶۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین ۶.۱ مرگ در هر شبانه‌روز را نشان می‌دهد. اما از یکم مرداد تا ظهر روز یکشنبه ۱۷ مرداد تعداد مرگ‌های کرونایی این استان به ۴۴۶ نفر رسیده که میانگین ۲۶.۲ مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در استان طی روزهای مرداد را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر از ابتدای مرداد تا کنون در مقایسه با چهار ماه نخست امسال به طور میانگین روزانه ۲۰ نفر بیشتر بر اثر ابتلا به کرونا در مازندران جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد بستری‌شدگان کرونایی استان نیز در این ماه یک بار از مرز چهار هزار نفر عبور کرد و در حال حاضر نیز ۳۹۸۳ نفر است که ۴۱۷ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. البته با توجه به ثبت حدود هشت هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی مازندران، تعداد مبتلایان رسمی به کرونا در این استان که هزاران نفر از آن‌ها در خانه‌های خود تحت درمان هستند بسیار بیشتر از حدود چهار هزار بیمار بستری شده در بیمارستان‌های این استان است.

از سوی دیگر پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های مازندران سبب شده که در برخی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای برپایی مراکز بستری موقت روزانه انجام شود که تا کنون دانشگاه علوم پزشکی بابل نخستین اقامتگاه خود را در سالن ورزشی مخابرات این شهر با ظرفیت ۸۰ تخت برپا کرده است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و فقط شهرستان‌های نور و سیمرغ در رنگ‌بندی کرونایی نارنجی هستند.

کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان مازندران پیش‌بینی می‌کنند که روند مرگ‌های پرتعداد کرونایی در این استان همچنان ادامه خواهد داشت و با توجه به بی‌توجهی جامعه نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و حضور مسافران، احتمالا کماکان این شرایط فوق بحرانی کرونایی در مازندران پابرجا خواهد بود.

کد خبر 619618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha