استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط این استان حادتر از سایر نقاط کشور است.

محدودیت تردد - ممنوعیت تردد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در برنامه «اشاره» سیمای استانی خراسان رضوی اظهار کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی حاد است. بنابراین از ۱۷ مرداد ماه از ورود همه انواع خودروها در ۴ مسیر جاده‌ای گناباد، فیض‌آباد، قوچان و سبزوار تا اطلاع بعدی جلوگیری شده است.

معتمدیان ادامه داد: این اقدام به دنبال اجرایی شدن طرح ممنوعیت سفر به خراسان رضوی با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت کشور حاصل شده است و نیروی انتظامی با استقرار در مبادی و خروجی استان در این زمینه اعمال قانون می‌کند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح علاوه بر اعمال جریمه برای ورود به شهرهای قرمز، هیچ خوردویی اجازه ورود به استان خراسان رضوی را نخواهد داشت و طبق اقدامات انجام شده به هیچ عنوان مجوز برای تردد خودروهای مختلف به استان صادر نخواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر در بخش هوایی و ریلی نیز ظرفیت ها به میزان ۵۰ درصد به مدت ۱۰ روز کاهش خواهد یافت چرا که هم اکنون روزانه ۷۰ رام قطار به مقصد مشهد در حرکت است و بیش از ۲۰۰ پرواز در هفته نیز در فرودگاه مشهد انجام می شود.

معتمدیان افزود:از هفته گذشته که طرح ممنوعیت سفر به خراسان رضوی مطرح شده تاکنون موجب کاهش ۲۰ درصدی مسافران در مشهد شده است به طوری که طی این مدت ضریب اشغال تخت در مراکز اقامتی مشهد از ۷۰ به ۵۰ درصد کاهش یافته است و با ابلاغ و اجرای این طرح در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر مسافران خواهیم بود.

۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز

استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط  استان حادتر از سایر نقاط کشور است به طوری که تعداد مبتلایان کرونا در دوره اوج پنجم که از هفته چهارم مردادماه در خراسان رضوی آغاز شد قابل مقایسه با دیگر دوره های اوج کرونا نیست.

معتمدیان افزود: در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی تنها یک شهرستان در وضعیت زرد و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: تعداد روزانه بستری‌شدگان کرونا در استان با شروع دوره اوج پنجم از ۱۹۰ نفر در روز به طور متوسط به ۶۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و در بخش سرپایی روزانه هفت هزار نفر در مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا پذیرش می‌شوند.

معتمدیان افزود:هم اکنون ۴۰۰ بیمار بدحال در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و تمام تلاش این است که بتوانیم در این بخش مدیریت انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد از تخت‌های بیمارستانهای خراسان رضوی به بیماران کرونایی اختصاص دارد و برای افزایش تخت‌های بستری طی هفته گذشته پیگیری‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که ۶۰۰ تخت جدید برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است و همچنین ۲ بیمارستان احداث شده در خراسان رضوی که هنوز افتتاح نشده‌اند برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی این بیمارستانها شامل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات جنوب مشهد و همچنین بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی تربت حیدریه است که وزارت بهداشت اجازه داده است که در شرایط کنونی برای درمان بیماران کرونایی تجهیز و بهره‌برداری شوند.

۷۰ درصد از بیماران کرونایی خراسان رضوی در مشهد بستری هستند

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ درصد از بیماران بستری در مشهد از سایر استانهای کشور هستند و این در حالی است که ۷۰ درصد از بیماران کرونایی استان در شهر مشهد تحت مداوا قرار دارند.

معتمدیان افزود: کاهش ورودی ها به مشهد و خراسان رضوی مهمترین راهکار کاهش بار بیماری کرونا در این استان است که طی هفته گذشته در این راستا پیگیری و اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی اختیارات استانی ندارد و پیگیری مصوبات و اجرا و نظارت بر عملکردهای مصوبات ستاد کرونا را بر عهده دارد. بنابراین تصمیمات مرتبط با کرونا  به صورت متمرکز انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت استان اختیار تعطیلی را نداشت. لذا شرایط حاد مشهد و خراسان رضوی از نظر تعداد بالای مبتلایان با نامه نگاری و پیگیری‌های مکرر به  اطلاع مسئولان رسیده است و درخواست تعطیلی استان را داشته‌ایم که اکنون شاهد عملی شدن آن هستیم و این در حالی است که تعطیلی کامل، مشکلات و تبعات خاص خود را دارد و تمام ابعاد آن از نظر مسایل اجتماعی، روانی، اقتصادی و معیشتی جامعه باید سنجیده شود.

کد خبر 619729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha