رئیس دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های کشور گفت: روز گذشته فقط ۲۲ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند.

کرونا در ایران - کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: اگر امروز شمار بیماران بستری در استان مرکزی افزایش فزاینده ای نداشته است به این دلیل است که درمان سرپایی به شکل گسترده ای در استان دنبال می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در اراک ۲۲۰ بیمار وجود دارد که سرپایی پذیرش شده اند و روزانه درمان دریافت می کنند که اگر این تعداد در بیمارستان بستری می شدند تخت خالی در اراک پیدا نمی شد.

جمالیان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم، خواستار جلوگیری از حرکت هیئات مذهبی و ورود سپاه پاسداران به جهت آموزش و اقناع عمومی هیئات شد و افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد صف های طولانی توزیع مرغ در استان هستیم که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی عرضه مرغ انجام می گیرد و لازم است که در این راستا مراکز عرضه مرغ افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در دلیجان، فرمهین و خمین از نظر تخت های بیمارستانی، انتظار بحرانی شدن وضعیت می رود، گفت: روز گذشته مراسم سیاه پوشان در ساروق و هزاوه برگزار شد که گلایه مند این شرایط هستیم، وضعیت اصلا خوب نیست و باید مانع برگزاری مراسم هایی مانند قالی شویان که زمزمه برگزاری آن شنیده می شود، شد.

وی خواستار ممنوعیت جدی در توزیع غذای نذری و برپایی ایستگاه های چای در طول ایام محرم شد و گفت: در شرایط بحرانی قرار داریم و مسلما چنین اقداماتی شرایط را بدتر می کند.

جمالیان تصریح کرد: کادر درمان و بهداشت در رمق های آخر خود هستند و اگر این سد شکسته شود اتفاقات خوبی را شاهد نخواهیم بود، روز گذشته ۲۲ کودک در بیمارستان بستری شدند، سن ابتلا به شدت کاهش یافته است و از طرفی احتمال درگیری مردم و کادر درمان وجود دارد و باید نیروی انتظامی به کمک به مدیریت وضعیت ورود کند چراکه وقوع چنین اتفاقی عواقب خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

کد خبر 619418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha