سریال استیضاح: داستان جنایی امریکایی، با موضوع استیضاح بیل کلینتون بر سر ماجرای رابطه او با کارآموز کاخ سفید از شبکه FX پخش می‌شود. این سریال قبلا قرار بود هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری امریکا پخش شود، اما به دلیل انتقادات تاریخ پخش آن جابه‌جا شد.

داستان جنایی امریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، سریال «استیضاح: داستان جنایی امریکایی» (Impeachment: American Crime Story) سومین فصل از این آنتولوژی است. دو فصل قبل یکی درباره پرونده جنجالی اتهام قتل او.جی. سیمپسون بازیکن فوتبال امریکایی و دیگری درباره قتل جانی ورساچه طراح مشهور مد به دست یک قاتل سریالی است. فصل سوم نیز به مسئله رسوایی اخلاقی بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهوری ایالات متحده می‌پردازد.

فصل اول این آنتولوژی، از کتاب «دویدن برای زندگی‌اش: مردم علیه او. جی. سیمپسون» اقتباس شده است. این فصل به ماجرای اتهام بازیگر و بازیکن مشهور فوتبال امریکایی به قتل همسر سابقش نیکول براون سیمپسون و ران گلدمن و محاکمه جنجالی او می‌پردازد. محاکمه‌ای که جنبش‌های برابری نژادی تاثیر بسیاری روی آن گذاشت. در این سریال، دیوید شویمر، نقش رابرت کارداشیان، پدر کیم کارداشیان و دوست و وکیل سیمپسون را بازی کرده است. همچنین جان تراولتا، سارا پولسن و کوبا گودینگ جونیور در این سریال ۱۰ قسمتی ایفای نقش کرده‌اند. 

فصل دوم درباره وقتی است که یک قاتل سریالی به نام اندرو کونانان سراغ طراح مشهور جانی ورساچه می‌رود. ماجرای قتل ورساچه در سال ۱۹۷۷ در کتاب «توجه‌های عامیانه: اندرو کونانان، جانی ورساچه و بزرگ‌ترین شکست در تعقیب جنایت‌کاران در تاریخ آمریکا» توسط مورین اورث روزنامه‌نگار و نویسنده امریکایی نوشته شده است. سریال شبکه FX اقتباسی از این کتاب در ۹ قسمت است. برخی منتقدین می‌گویند که این فصل نتوانست به انداز فصل اول نفس‌گیر باشد، با این وجود توجه به جزئیات در روایت، این پرونده جنایی را که بسیاری فراموش کرده‌اند یا چیزی درباره‌اش نمی‌دانند، در ذهن‌ها ماندگار می‌کند. در این فصل، ادگار رامیرز در نقش جانی ورساچه، دارن کریس در نقش اندرو کونانان، ریکی مارتین در نقش آنتونیو دامیکو و پنه‌لوپه کروز در نقش دناتلا ورساچه نقش‌آفرینی کرده‌اند. 

نخستین تیزر فصل سوم این سریال به تازگی منتشر شده و ماه آینده نیز از FX پخش می‌شود. این فصل اقتباسی است از کتاب «یک دسیسه عظیم: داستان واقعی یک رسوایی جنسی که رئیس جمهوری را تا مرز سقوط پیش راند» اثر جفری توبین. مجلس نمایندگان در سال ۱۹۸۸ کلینتون را استیضاح کرد. در تاریخ ایالات متحده، او پس از اندرو جانسون دومین رئیس جمهوری بود که استیضاح می‌شود. این استیضاح بر اساس اتهامات شهادت دروغ و ممانعت از اجرای عدالت در ارتباط با رابطه پنهانی او با مانیکا لوینسکی، کارآموز ۲۲ ساله کاخ سفید انجام گرفت. کلینتون البته توسط سنا تبرئه شد و دوره دوم ریاست جمهوری خود را به پایان رساند. این فصل از سریال، روایتی از این ماجرا است. 

در تیزر رسمی سریال، تصاویری از بینی فلدستین در نقش مانیکا لوینسکی را می‌بینیم که در حال بردن هدیه‌ای نزد بیل کلینتون با بازی کلایو اوون است. از دیگر بازیگران فصل سوم داستان جنایی امریکایی می‌توان به آنالی اشفورد در نقش پائولا جونز، ادبی فالکو در نقش هیلاری کلینتون، سارا پولسن در تقش لیندا تریپ و بیلی آیکنر در نقش مت دروج ژورنالیست اشاره کرد. نویسندگی این فصل را سارا برگرس انجام داده و مایکل آپندال کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی آن است. 

فصل اول داستان جنایی امریکایی در ۲۲ رشته نامزدی جایزه امی را کسب کرد و در ۸ رشته برنده شد. فصل دوم نیز ۱۹ نامزدی و ۷ جایزه امی را تصاحب کرد. فصل سوم قرار بود زودتر منتشر شود، اما شبکه اعلام کرد که آن را تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پخش نخواهد کرد، چرا که هم‌زمانی پخش سریالی با موضوع استیضاح کلینتون و انتخابات، انتقادات بسیاری برانگیخته بود. تاریخ رسمی پخش این سریال ۷ سپتامبر است. 

کد خبر 619417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ted FI ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 1
    برای آنتولوژی معادل فارسی نداشتید؟