یک سال از ناپدید شدن دختری در شهری کوچک در نزدیکی فیلادلفیا می‌گذرد و مردم از پلیس محلی ناامید شده‌اند. در همین حین‏، جسد دختر نوجوان دیگری در پارک جنگلی شهر پیدا می‌شود و این ظن به وجود می‌آید که این قتل تازه، به ماجرای گم شدن دختر دیگر مرتبط است.

مر از ایست‌تاون

همشهری آنلاین-روناک حسینی: ماجرا در شهر کوچک ایست‌تاون می‌گذرد‏، جایی که همه در آن کارآگاه پلیس‏، مِر شیهان (Mare Sheehan) با بازی کیت وینسلت (Kate Winslet) را می‌شناسند. مِر با نوه‌ کوچکش‏، مادر و دختر جوانش زندگی می‌کند و همسر سابق او در همسایگیش در آستانه ازدواج مجدد است. مادر با او سر ناسازگاری دارد، دختر جوان از او خشمگین است و او نگران وضعیت سلامت نوه‌اش‏، محبوبیت چندانی در خانواده ندارد. در شهر هم، باز ماندن پرونده گم شدن دختر هم‌کلاسی قدیمی، از اعتبار او به عنوان پلیس محلی کاسته است. 

تصاویر | وقتی کیت وینسلت پلیس، مادربزرگ و قهرمان مردم یک شهر است | سریال کارآگاهی مِر از ایست‌تاون محصول جدید HBO

داستان سریال مِر از ایست‌تاون «Mare Of Easttown»  یک روایت کارآگاهی سنتی است. حتی بنا به سنت داستان‌های کارآگاهی‏، ماجرا با زنگ بی‌موقع تلفن‏ آغاز می‌شود‏، در حالی که قهرمان هنوز در رختخواب است. اما آشفتگی از قبل اتفاق افتاده‏، دختر نوجوانی با مشکل سوء‌مصرف مواد مخدر یک سال قبل ناپدید شده و پلیس از یافتنش ناامید است. زنگ تلفن اما‏، خبر از آشفتگی تازه‌ای می‌دهد که در همان دم اتفاق نمی‌افتد. پیرزن بدگمان همسایه، به مِر که بعد از تماس او در خانه‌اش حاضر شده شکایت می‌کند که مردی ناشناس، نوه‌اش را می‌پاییده و او احساس ناامنی می‌کند. مِر از او می‌خواهد که دوربین مداربسته‌ش را وصل کند و برای چنین چیزهایی با اداره پلیس تماس بگیرد نه با شخص او. این نمایشی کوچک در ابتدای کار از نزدیک بودن مِر به مردم شهر است، چیزی که شاید یکی از مهم‌ترین مشکلات او در مواجهه با رویدادهای آینده باشد.

تصاویر | وقتی کیت وینسلت پلیس، مادربزرگ و قهرمان مردم یک شهر است | سریال کارآگاهی مِر از ایست‌تاون محصول جدید HBO

روز بعد، جسد دختر نوجوانی از اهالی شهر و از آشنایان نزدیک کارآگاه پیدا می‌شود و این آشفتگی جدید، مِر شیهان را بعد از شکستش در برابر پرونده قبلی، بار دیگر به مبارزه می‌طلبد. مطابق سنت داستان‌های کارآگاهی‏، اینجا پای یک دستیار هم به ماجرا باز می‌شود. یک پلیس دیگر (با بازی اِوان پیترز) که ظاهرا به تازگی از حل پرونده‌ دشوار قتل یک کودک ده‌ساله سربلند بیرون آمده است. 

مِر برای حل پرونده و آنچه در ادامه سریال اتفاق می‌افتد‏، ناچار است جلوی دوستان و آشنایانش بایستد، در حقیقت در مقابل اجتماع کوچکی که در آن بزرگ شده و زندگی کرده است. این موضوع و در کنار آن، آشفتگی وضعیت خانواده مِر شیهان و مطرح کردن مشکلات اجتماعی چون اعتیاد، بارداری نوجوانان، تن‌فروشی و چیزهایی از این دست، سریال را به داستان‌های کارآگاهی هاردبویلد نزدیک کرده است. البته داستان کارآگاهی هاردبویلدی با قهرمان زن که تصویر امروزی و مدرنی از کارآگاه‌های بزن‌بهادری چون فیلیپ‌ مارلو با بارانی بلند و سیگاری گوشه لب ارائه می‌دهد: مِر، به خاطر آنچه برای فرزندانش اتفاق افتاده احساس گناه می‌کند، چرا که فکر می‌کند در وظایف مادریش کوتاهی کرده است‏، ناچار است در برابر دوستانش بایستد، دچار فروپاشی روانی شده و با وِیپ، عادت سیگار کشیدنش را شبیه‌سازی می‌کند. 

تصاویر | وقتی کیت وینسلت پلیس، مادربزرگ و قهرمان مردم یک شهر است | سریال کارآگاهی مِر از ایست‌تاون محصول جدید HBO

سریال خرده‌روایت‌های زیادی دارد که بعضی‌شان به کار حل پرونده اصلی هم نمی‌آیند، اما به ارائه تصویر دقیق‌تری از زندگی مِر کمک می‌کنند. همان‌طور که از نام سریال هم برمی‌آید، اینجا مِری‌آن شیهان یا به عبارتی مِر مهم‌ است و داستان زندگی او، که به بهانه قصه‌ای کارآگاهی، روایت می‌شود. بازی درخشان کیت وینسلت هم کمک کرده است که برد اینزبلی، نویسنده و کارگردان سریال، در نمایش شخصیت مِر به موفقیت دلخواهش برسد. 

تصاویر | وقتی کیت وینسلت پلیس، مادربزرگ و قهرمان مردم یک شهر است | سریال کارآگاهی مِر از ایست‌تاون محصول جدید HBO

سریال مِر از ایست‌تاون «Mare Of Easttown» یک مینی‌سریال ۷ قسمتی از HBO است که به تازگی منتشر شده است. 
 

کد خبر 606535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha