جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

کِیت الیزابت وینسلت (Kate Elizabeth Winslet) در ۵ اکتبر ۱۹۷۵ در شهر ردینگ انگلستان به دنیا آمد.

کیت وینسلت

همشهری آنلاین: کیت وینسلت هنرپیشه و خواننده اهل انگلستان و برنده جایزه اسکار، جایزه امی، سه جایزه گلدن گلوب و جایزه گرمی است. او جوان‌ترین فردی است که شش بار نامزد جایزه اسکار و یکی از معدود بازیگران زنی است که موفق به دریافت سه جایزه از چهار جایزه مهم جوایز سرگرمی آمریکا (که شامل یک جایزه امی، یک جایزه اسکار و یک جایزه گرمی می‌شود) شده‌است.  

او از کودکی به یادگیری نمایش‌پردازی پرداخت و در سال ۱۹۹۱ کار خود را در تلویزیون بریتانیا آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی بلند که وینسلت در آن ایفای نقش کرد موجودات آسمانی (۱۹۹۴) بود که برای بازی در این فیلم مورد توجه و ستایش بسیاری قرار گرفت. او همین‌طور برای بازی در نقش مکمل در فیلم عقل و احساس (۱۹۹۵) مورد توجه بسیار قرار گرفت تا اینکه با بازی در فیلم تایتانیک به هنرپیشه‌ای با شهرت جهانی تبدیل شد؛ تایتانیک در آن زمان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد.

علاوه بر بازیگری، وینسلت گوینده و راوی برنامه‌های مستند و کتاب‌های کودکان هم بوده‌است. در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بهترین آلبوم شنیداری کودکان برای روایت به قصه‌گو گوش کن شد. هم‌چنین او به‌عنوان خواننده در بعضی از موسیقی‌های متن فیلم به همکاری پرداخته‌است.

  • فیلم‌شناسی

۱۹۹۵: حس و حساسیت در نقش ماریان داشوود / ۱۹۹۷: تایتانیک در نقش رز دویت بوکیتر/ ۲۰۰۱: آیریس درنقش آیریس مرداک جوان / ۲۰۰۴: درخشش ابدی یک ذهن پاک در نقش کلمنتاین کروچینسکی/ ۲۰۰۶: بچه‌های کوچک  در نقش سارا پیرس/ ۲۰۰۶: همه مردان پادشاه در نقش آن استانتون / ۲۰۰۸: جاده انقلابی در نقش آوریل ویلر/ ۲۰۰۸: کتاب‌خوان در نقش حنا اشمیتز/ ۲۰۱۱: کشتار در نقش نانسی کوان / ۲۰۱۱: میلدرد پیرس در نقش میلدرید پیرس / ۲۰۱۳: روز کارگر در نقشادل ویلر/ ۲۰۱۵: استیو جابز در نقش جووانا هافمن/۲۰۱۷: کوه میان ما در نقش الکس مارتین/ ۲۰۱۷: وادرویل در نقش جینی/ ۲۰۱۷: ماری و گل جادوگر صداپیشه/ ۲۰۱۹: پرهای پرندگان صداپیشه/ ۲۰۱۹: دزد دریایی در نقش جنیفر/ ۲۰۲۰: گزارش فرانسوی/ ۲۰۲۰: آمونیت در نقش مری آنینگ/ ۲۰۲۱: آواتار ۲ در نقش رونال

جوایز:

اسکار: بهترین بازیگر نقش اول زن ۲۰۰۸ کتاب‌خوان

جوایز بفتا: بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۱۹۹۶ عقل و احساس بهترین بازیگر نقش اول زن ۲۰۰۸ کتاب‌خوان

جوایز گلدن گلوب: بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۲۰۰۹ کتاب‌خوان بهترین بازیگر زن فیلم درام ۲۰۰۹ جاده انقلابی

بهترین بازیگر نقش زن برای سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی ۲۰۱۲ میلدرد پیرس

جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۲۰۱۵ استیو جابز

جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن ۲۰۱۵ استیو جابز

کد خبر 531676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha