شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: این هفته مهلت جابجایی‌ها در بوندسلیگا به سر می‌آید.

پایان این هفته بوندسلیگا به معنی پایان  مهلت خرید و فروش و جابجائی بازیکنان در روز اول سپتامبر (یازدهم شهریور) است. هامبورگ با فروش "رافائل فان در فارت"، ملی پوش هلندی خود به رئال مادرید، با جیبی پر در بازار حاضر شد و با خرید دو بازیکن برزیلی به نام‌های آلکس سیلاوا و تیاگو نوس برای آنها ۱۴ میلیون یورو پرداخت کرد. پیش از آن هم ملادان پتریچ از تیم بوروسیا دورتموند به هامبورگ پیوسته بود که در برابر آن محمد زیدان که فصل چندان موفقی را در هامبورگ نداشت، به دورتموند رفت. به نظر می رسد که زیدان بازیکن مورد علاقه "یورگن کلوپ"، مربی تازه دورتموند باشد. زیدان قبلا در مایتنس که مربی آن تا قبل از سقوط به دسته دوم، یورگن کلوپ بود، گل‌زنی بسیار موفق محسوب می‌شد.

هنوز امضای این قرارداد خشک نشده بود که هامبورگ با مونیخ بر سر خرید مارسل یانسن، مدافع ۲۲ ساله تیم ملی آلمان نیز به توافق رسید. بنا بر اعلام دویچه وله، مونیخی‌ها که سال قبل یانسن را به مبلغ ده میلیون یورو خریداری کرده بودند با دومیلیون ضرر، با فروش یانسن به مبلغ هشت میلیون یورو به تیم هامبورگ موافقت کردند. یانسن که در هفده دیدار بوندسلیگا برای مونیخ وارد میدان شده بود، با تیم ملی آلمان در رقابت‌های جام اروپا به مقام نایب قهرمانی رسید و در بازی‌های جام جهانی بر سکوی سوم ایستاد.
 
وضعیت بایرن مونیخ
 
اما باشگاه ثروتمند بایرن مونیخ که با مربی‌گری یورگن کلینز‌مان آغاز آنچنان درخشانی در این فصل نداشت، دست بر روی دست نگذاشته و در بازار به‌دنبال بازیکنان جدید می‌گردد. گفته می‌شود لوکا تونی، مهاجم ایتالیائی مونیخ مایل است از یک هم‌زبان در تیم برخوردار شود. روز گذشته "اولی هوینس" مدیر باشگاه مونیخ اعلام داشت که "ماسیمو اودو" از آ ث میلان به مدت یک سال به مونیخ می‌پیوندد. اودوی ۳۲ ساله که قبل از روی آوردن به فوتبال حرفه‌ای آرایشگر بود، با تیم ملی ایتالیا در جام جهانی به عنوان قهرمانی دست یافت. او، هرچند بیشتر بر روی نیکمت ذخیره جای داشت، اما از فرصت استفاده کرد و با آرایش موی بازیکنان تیم ملی، توجه همگان را برانگیخت. اودو در فصل گذشته ۲۵ بار برای میلان وارد میدان شد و به گفته هوینس می‌تواند پیستون سمت راست میدان را به طور کلی پوشش دهد. اکنون با رفتن یانسن به هامبورگ و جراحت حمید آلتین توپ، ملی‌پوش ترک، راه برای حضور بیشتراودو باز شده است. با این حال، مونیخی ها هنوز ۲۵ تا ۳۰ میلیون یورو پول در جیب دارند. این پول برای خرید ماریو گومز، گل‌زن اشتوتگارت در نظر گرفته شده بود. حال باید دید تا روز دوشنبه آتی سرنوشت این پول چه خواهد شد.
 
ستاره‌ شمال
 
برمن هم که یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی در بوندسلیگاست، در این فصل کلودیو پیزارو را از چلسی، نایب قهرمان انگلیس به مدت یک سال قرض گرفته است. چلسی که پیزارو را از مونیخ خریده است، اعلام داشت که  تصمیم به فروش کاپیتان تیم ملی پرو ندارد.
پیزارو قبل از پیوستن به مونیخ، دو سال در برمن توپ زد و در ۵۶ دیدار ۲۹ گل برای این تیم به ثمر رساند. پیزارو با مونیخ سه بار قهرمان بوندسلیگا شد و دو بار نیز جام حذفی را به دست گرفت.

کد خبر 61917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز